پیشکسوت و پدر گردشگری ایران درگذشت
پیشکسوت و پدر گردشگری ایران درگذشت

پیشکسوت و پدر گردشگری ایران درگذشت جلال نصیریان اهری، پیشکسوت و پدر گردشگری ایران درگذشت. به گزارش تایسیز نیوز، جلال نصیریان، متولد اهر و فارغ‌التحصیل رشته گردشگری و هتل داری از کشور انگلستان بود. وی بنیانگذار نخستین موسسه آموزشی گردشگری ایران و از مهم ترین افراد تاثیرگذار در صنعت گردشگری بود که به همراه سایر […]

پیشکسوت و پدر گردشگری ایران درگذشت

پیشکسوت و پدر گردشگری ایران درگذشت

جلال نصیریان اهری، پیشکسوت و پدر گردشگری ایران درگذشت.

به گزارش تایسیز نیوز، جلال نصیریان، متولد اهر و فارغ‌التحصیل رشته گردشگری و هتل داری از کشور انگلستان بود. وی بنیانگذار نخستین موسسه آموزشی گردشگری ایران و از مهم ترین افراد تاثیرگذار در صنعت گردشگری بود که به همراه سایر صاحب‌نظران این حوزه نخستین دانشکده گردشگری ایران را بنیان می نهند.

مرحوم جلال نصیریان به عنوان چهره ی ممتاز و ماندگار گردشگری، مولف اولین فرهنگ جامع کاربردی و توصیفی گردشگری ایران و چندین کتاب دیگر در زمینه گردشگری بود.

از سوابق وی می‌توان به مدیرکل جهانگردی خوزستان، مدیر کل ارشاد ملی آذربایجان شرقی، مسئول آموزش توریسم ، مسئول برگزاری نمایشگاه های گردشگری داخلی و خارجی و رئیس هیئت علمی مرکزآموزش عالی صنعت جهانگردی و هتلداری سازمان ایرانگردی و جهانگردی اشاره کرد.

احداث هتل بابک در کلیبر، احداث مهمانسراهای سیاحان در اهر و بسیاری دیگر از طرح های گردشگری از جمله اقدامات ایشان در استان است.