چالش بزرگ تراکتور محکومیت های سنگین بین المللی تا جدایی بازیکنان‌اصلی
چالش بزرگ تراکتور محکومیت های سنگین بین المللی تا جدایی بازیکنان‌اصلی

چالش‌های بزرگ تراکتور در آستانه اتمام لیگ؛ از محکومیت‌های سنگین بین‌المللی تا جدایی بازیکنان اصلی چالش‌های بزرگ تراکتور در آستانه اتمام لیگ؛ از محکومیت‌های سنگین بین‌المللی تا جدایی بازیکنان اصلی باشگاه تراکتور تبریز در آستانه پایان مسابقات لیگ برتر با چالشی جدی برای جدایی بازیکنان تأثیرگذارش و همچنین محکومیت در پرونده‌های بین‌المللی روبه‌رو شده است […]

  • چالش‌های بزرگ تراکتور در آستانه اتمام لیگ؛ از محکومیت‌های سنگین بین‌المللی تا جدایی بازیکنان اصلی
news-details

چالش‌های بزرگ تراکتور در آستانه اتمام لیگ؛ از محکومیت‌های سنگین بین‌المللی تا جدایی بازیکنان اصلی

باشگاه تراکتور تبریز در آستانه پایان مسابقات لیگ برتر با چالشی جدی برای جدایی بازیکنان تأثیرگذارش و همچنین محکومیت در پرونده‌های بین‌المللی روبه‌رو شده است

باشگاه تراکتور تبریز در جدیدترین پرونده خود در فیفا به پرداخت یک میلیون و ۱۰۰ هزار یورو به فورچونه محکوم شد. این باشگاه پیش از این نیز به پرداخت ۸۲۰ هزار دلار به کنستانت، ۴۰۰ هزار دلار به استوکس و ۲۵۰ هزار دلار به اروین محکوم شده بود تا بدهی‌های این باشگاه در محاکم بین‌المللی به بیش از ۲٫۵ میلیون دلار برسد که رقم بسیار قابل توجهی است.

بحث فورچونه و بدهی‌های دیگر باشگاه تراکتور به بازیکنان خارجی از یک سو و حالا زمزمه جدایی چند بازیکنان اصلی این تیم مانند احسان حاج‌صفی، اشکان دژاگه و رضا اسدی باشگاه تراکتور را در آستانه اتمام لیگ با چالشی جدی روبه‌رو کرده است. مدیران تراکتور که تمام پرونده‌های بین‌المللی این باشگاه را به دادگاه CAS ارجاع داده‌اند و منتظر صدور آرای نهایی هستند، در پرونده فورچونه مدعی هستند که خطری آنها را تهدید نمی‌کند و می‌توانند در دادگاه CAS رأی را به نفع خود برگردانند. این در حالی است که معمولاً فوتبال ایران در کمتر پرونده‌ای در دادگاه عالی ورزش سابقه پیروزی داشته است و بنابراین نباید حساب زیادی روی این موضوع باز کرد.

در این شرایط، اما قانون جدید سازمان لیگ در منع جذب بازیکن و مربی خارجی در فصل آینده، شاید مشکلاتی برای برخی تیم‌های ایرانی به وجود بیاورد، اما می‌توان گفت درباره تیمی مانند تراکتور که سابقه خوبی در جذب بازیکن و مربی خارجی ندارد، یک توفیق اجباری محسوب می‌شود.

البته این نکته را نیز باید در نظر گرفت که با توجه به نزدیک شدن به پایان فصل و همچنین قانون منع جذب بازیکن خارجی برای فصل آینده تراکتور کار سختی برای پُر کردن جای خالی بازیکنان اصلی خود خواهد داشت و بیشتر باید به فکر حفظ بازیکنان فعلی‌اش باشد.