چرا رئیسی با کسانی که او را “دکتر” و “آیت‌الله خطاب می کنند برخورد نمی کند؟
چرا رئیسی با کسانی که او را “دکتر” و “آیت‌الله خطاب می کنند برخورد نمی کند؟

چرا رئیسی با کسانی که او را “دکتر” و “آیت‌الله خطاب می کنند برخورد نمی کند؟ ✍ حسین انتظامی 🔹برنامه ‌تلویزیونی مصاحبه آقای رئیسی، گفت‌وگو با مردم نیست، بلکه خطاب به مردم است. اگر نمایندگان رسانه‌های متنوع حضور داشته باشند می‌توانیم ادعا کنیم برآیند افکار عمومی (مردم) حضور دارند . 🔹نزدیک به دو سال از انتخاب […]

چرا رئیسی با کسانی که او را “دکتر” و “آیت‌الله خطاب می کنند برخورد نمی کند؟

✍ حسین انتظامی

🔹برنامه ‌تلویزیونی مصاحبه آقای رئیسی، گفت‌وگو با مردم نیست، بلکه خطاب به مردم است. اگر نمایندگان رسانه‌های متنوع حضور داشته باشند می‌توانیم ادعا کنیم برآیند افکار عمومی (مردم) حضور دارند

. 🔹نزدیک به دو سال از انتخاب آقای رئیسی می‌گذرد و تعداد کنفرانس‌های مطبوعاتی ایشان نسبت به رؤسای دولت‌های قبل، خیلی کمتر است.

🔹رؤسای دولت‌های قبل، جملگی دهن‌دار بوده‌اند و ممکن است به همین جهت تیم رسانه‌ای آقای رئیسی مشورت داده باشند که برگزاری کنفرانس مطبوعاتی به مصلحت نیست. اما  مزیت‌های مصاحبه مطبوعاتی فی‌المجموع بیشتر و در بهبود تصویر ایشان موثر است.

🔹کنفرانس مطبوعاتی ضمنا نشانگر تسلط و اعتماد به نفس رئیس‌جمهور و بی واهمه‌گی او از روبرو شدن با خبرنگاران تیزهوش است؛ یعنی حاضر است از محیط آکواریومی، ایزوله، قابل پیش‌بینی و قابل کنترل خارج شود.

🔹آقای رئیسی، فروتن است و این فروتنی او نمایشی نیست؛ خودمانی است؛ سلامت است و از عملیات محیرالعقول و زد و بندهایی که در بعضی از مسئولان می‌بینیم مبرا است و واقعا دوست دارد خدمتی به مردم بکند. شخصیتی با این ویژگی‌ها چرا اجازه می‌دهد تیم رسانه‌ای او مرتبا از آیت‌الله و دکتر برای ایشان استفاده کند؟

🔹جانشینان ایشان در آستان قدس رضوی و قوه قضائیه با کسانی که به سنت گذشته، آقایان مروی و اژه‌ای را آیت‌الله خواندند برخورد قاطعی کردند و بساط چاپلوسی در آن دو دستگاه جمع شد.

🔹در سال ١۴٠٠ نرخ مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری برای اولین بار به زیر ۵٠ درصد سقوط کرد. در این فاجعه، تهران کمترین نرخ مشارکت کشور را داشت (٣۴ درصد) این در حالی است که پایتخت سیاسی کشور، اهمیت بسزایی دارد و معرف انسجام ملی و تاب‌آوری نظام سیاسی در مقابل حمله احتمالی خارجی یا اغتشاش داخلی است.

🔹آقای رئیسی، برگزیده ٣٠درصد جمعیت کشور هستند و با توجه به روند یکی دو سال گذشته، اگر همین الان تجدید انتخابات شود، هم نرخ مشارکت و هم درصد نمایندگی ایشان پایین‌تر خواهد بود.