ژائله: افزایش و کاهش دلار کار بانک مرکزی است/ اگر بخواهند تا ۴ هزار تومان هم می رسد!
ژائله: افزایش و کاهش دلار کار بانک مرکزی است/ اگر بخواهند تا ۴ هزار تومان هم می رسد!

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از ترجمان صبح؛ “یونس ژائله” رئیس هیئت مدیره صنایع غذایی شیرین عسل که به عنوان یکی از ۱۰ نخبه‌ اقتصادی جهان اسلام معرفی شده است در گفتگوی اختصاصی با ترجمان صبح، تصریح کرد: “فضای هیجانی” یکی از بارزترین خاصیت های بازارهای مالی است و برای همین به راحتی می توان […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از ترجمان صبح؛ “یونس ژائله” رئیس هیئت مدیره صنایع غذایی شیرین عسل که به عنوان یکی از ۱۰ نخبه‌ اقتصادی جهان اسلام معرفی شده است در گفتگوی اختصاصی با ترجمان صبح، تصریح کرد: “فضای هیجانی” یکی از بارزترین خاصیت های بازارهای مالی است و برای همین به راحتی می توان با سیاست های تعدیلی، نسبت به کنترل آن اقدام نمود.
این عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تبریز دلیل افزایش ناگهانی قیمت دلار طی ماه های گذشته را کمبود ارز در بازار عنوان کرد و افزود: اتفاقات اخیر نشان می دهد حتی با اندکی فشار و تزریق چند میلیون دلار هم می توان قیمت ارز را ناگهان در داخل کاهش داد.
این کارشناس مسایل اقتصادی، در ادامه با اشاره به دیگر دلایل کاهش نرخ ارز در کشور افزود: افزایش قیمت نفت و نیز توافقات اخیر ایران و اروپا برای تعاملات تجاری با استقبال محافل اقتصادی در داخل روبرو شده است.
وی در پاسخ به اینکه پیش بینی او از روند کاهش نرخ ارز چیست گفت: اگر بانک مرکزی بخواهد، نرخ دلار تا چهار هزارتومان هم می تواند کاهش یابد.
ژائله که در کنفرانس بین المللی تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلامی مالزی به عنوان یکی از ۱۰ نخبه برتر اقتصادی جهان اسلام معرفی شده است در پاسخ به سئوالی در مورد واکنش بخش خصوصی به کاهش قیمت دلار تاکید کرد: به طور حتم فعالان بخش خصوصی از کاهش نرخ ارز و افزایش ارزش پول ملی استقبال می کنند.
وی تصریح کرد: با افزایش توان برابری ریال در مقابل ارزهای خارجی، درآمد سرانه ملی افزایش یافته و توان رقابت در بازارهای جهانی تقویت می گردد.
این فعال اقتصادی بخش مهمی از شرایط بازار ارز در ایران را تابعی از سیاست های دولتی خواند و افزود: بانک مرکزی می تواند با مداخله موثر، ضمن کاهش قیمت ارز، بازار را به ثبات قابل قبول برساند.