کاهش ۳۰ درصدی آمار تصادف سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته
کاهش ۳۰ درصدی آمار تصادف سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز خبر داد:کاهش ۳۰ درصدی آمار تصادف سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۳۰ درصدی آمار حوادث سال جاری در مقایسه با شش ماهه نخست سال گذشتهجلسه بررسی علل حوادث ترافیکی با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و معاون حمل و […]

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز خبر داد:کاهش ۳۰ درصدی آمار تصادف سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته

کاهش ۳۰ درصدی آمار حوادث سال جاری در مقایسه با شش ماهه نخست سال گذشتهجلسه بررسی علل حوادث ترافیکی با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز برگزار شد.

به گزارش شهریار، جلسه بررسی علل حوادث ترافیکی با حضور یعقوب وحیدکیا معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز، رییس پلیس راهور استان، رییس پلیس راهور شهرستان تبریز، رییس پلیس راه استان و مدیرکل اداره راه و شهرسازی به میزبانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجانشرقی برگزار شد.

احمد موقری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در این جلسه گفت: آمار حوادث ترافیکی قابل قبولی در سطح استان نداریم هر چند که در چند سال اخیر به دلیل شیوع کرونا شاهد کاهش آمار حوادث بودیم اما هم اکنون آمار نزدیک به ۳ درصد بیش از متوسط کشوری نشان از وضعیت نامطلوب دارد. در علت‌یابی حوادث نیز براساس بررسی‌ها شاهد هستیم عامل انسانی بیشترین نقش را در این حوزه دارد.

موقری افزود: با تعامل، جمع‌بندی و احصای مشکلات و علل حوادث به یک نقطه مشترک و قابل اجرا دست خواهیم یافت و شناسایی و ارائه راهکار باید توسط تمامی مجموعه‌های مرتبط انجام پذیرد.

از این رو تشکیل کمیسیون پیشگیری از تصادفات در آذربایجان‌شرقی از الزامات است که بهترین گزینه برای دبیری این کمیسیون نیز با توجه به عملکرد مثبت و توانایی این مجموعه، معاونت حمل و نقل و ترافیک است.

سرهنگ یونس منفرد رئیس پلیس راهور آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه ضمن اشاره به نقش موثر و کلیدی معاونت حمل و نقل در کاهش آمار حوادث در چند ماه اخیر، گفت: کاهش ۳۰ درصدی تصادفات کلانشهر تبریز در مقایسه با سال گذشته، مهر تایید بر مدیریت صحیح و علمی معاون فعلی حمل و نقل است.

وی افزود: وضعیت تردد و ایمنی راه‌ها به شکل مستمر باید رصد شود و با تخلفات ترافیکی به شکل صحیح برخورد قانونی صورت گرفته و برنامه‌های موثر در جهت ارتقای وضعیت موجود اجرا شود.

در این بین یعقوب وحیدکیا معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز نیز در این جلسه گفت: ما در حوزه حمل و نقل و مدیریت ترافیک خلاء داریم؛ آن خلاء هم عدم هماهنگی بین بخشی است.

وحیدکیا گفت: اگر سه ضلع ترافیک را در نظر بگیریم، عامل انسانی بیشترین نقش را در وقوع حوادث دارد. پس اگر جزیره‌ای عمل کنیم و در حوزه ارتقای سواد ترافیکی عامل انسانی گام علمی برنداریم، کاری از پیش نخواهیم برد.

وی افزود: برخی دستگاه‌ها همیشه پای کار و پاسخگو هستند ولی برخی در هیچ برهه‌ای حضور ندارند. شهر تبریز به یک برنامه ضربتی با پای کار آمدن تمامی دستگاه‌ها برای کاهش تصادفات نیاز دارد.

معاون حمل و نقل شهردار گفت: افزایش سهم شهرداری از جرایم وصولی، استمرار حرکت کمیته کاهش حوادث ترافیکی خارج از ضوابط کشوری و بهره گیری از پتانسیل NGO ها، یک کاسه کردن پتانسیل تمامی ارگان‌های درگیر با حمل و نقل و ترافیک برای تدوین و اجرایی کردن برنامه جامع ترافیکی نیازمند یک همکاری تیمی است.

ما حاضریم مسئولیت تشکیل دبیرخانه و کمیته اجرایی را عهده دار شویم تا با یک حرکت جمعی شاهد کاهش چشمگیر آمار حوادث باشیم.