کاپیتان سابق تیم ملی دختران:آینده فوتبال بانوان ، درخشان خواهد بود/ نتایج تیم آدیکو در نیم فصل اول،قابل قبول نبود
کاپیتان سابق تیم ملی دختران:آینده فوتبال بانوان ، درخشان خواهد بود/ نتایج تیم آدیکو در نیم فصل اول،قابل قبول نبود

  تبریزین قیزلاری گویلرین اولدوزلاری؛ کاپیتان سابق تیم ملی دختران:آینده فوتبال بانوان ، درخشان خواهد بود/ نتایج تیم آدیکو در نیم فصل اول،قابل قبول نبود بیوگرافی کامل از خودتان بفرمایید؛ اسمانظري پاكدل،متولد سال هفتادوهشت از تبريز هستم.   ازچه سنی فوتبال را بصورت حرفه ای شروع کردید؟ شروع يادگيري فوتبالم از هفت سالگي بوده است و […]

  تبریزین قیزلاری گویلرین اولدوزلاری؛
کاپیتان سابق تیم ملی دختران:آینده فوتبال بانوان ، درخشان خواهد بود/ نتایج تیم آدیکو در نیم فصل اول،قابل قبول نبود

بیوگرافی کامل از خودتان بفرمایید؛

اسمانظري پاكدل،متولد سال هفتادوهشت از تبريز هستم.

 

ازچه سنی فوتبال را بصورت حرفه ای شروع کردید؟

شروع يادگيري فوتبالم از هفت سالگي بوده است و درسن دوازده سالگی، افتخار عضويت در رده زير ١٣سال تيم ملي را داشتم.

 

در چه تیم هایی بازی کرده اید؟

در تيم هاي فوتسال شهرداري،ماشين سازي،هلال احمر،اپادانا تبربز،تيم فوتبال اسقلال تهران،آذرخش تهران سابقه بازی کردن دارم.

 

فوتبالی بودن پدر,چه تاثیر در علاقه شما به فوتبال داشت؟

مسلما خيلي تاثير داشت،كه از بچگي در خانواده كاملا فوتبالي باشم و اين امر خيلي باعث شد که من بتوانم در مسیر پیشرفت قرار بگیرم.

 

از چه رده ای در تیم ملی بوده اید؟

در رده نونهالان(زيرسیزده سال) حضور داشتم ودوسال افتخار كاپيتاني تيم ملي رده زير نوزده سال را داشتم.

الآن در چه تیمی مشغول به فعالیت هستید؟

در تيم اديكو تبريز(دسته يك)فوتسال بانوان مشغول به فعالیت هستم.

 

وضعیت فوتبال و فوتسال بانوان استان در چه وضعیتی قرار دارد؟

متاسفانه در استان آذربایجان شرقی بانوان هيچ تيمي در فوتبال ندارد و من مجبورم علی رغم ميل باطني خود فوتسال بازي كنم.

 

چرا هیچ تیمی در لیگ برتر نداریم؟

نداشتن اسپانسر،اهميت ندادن به فوتبال و فوتسال بانوان،رسانه اي نشدن بازي ها وعملكرد بانوان مي تواند دليل اين موضوع باشد.

 

استعدادی نیست یا حمایتی اتفاق نمی افتد؟

ما در استان بازيكن مستعد زيادي داريم ولي مجبورند به دليل نداشتن تيم خارج از استان بازي كنند.اميدوارم مسئوليت فكري به حال استعداد های استان کنند تا به این راحتی، دختران فوتبالیست به خارج از استان کوچ نکنند.

 

برای اینده فوبتالیتان چه برنامه هایی دارید؟

انشالله با تمرينات روزانه و فشرده و برنامه بدن سازي و پشت سر گذاشتن مصدوميتم،اولين هدفم برگشت به تيم ملي و بازي در ليگ برتر فوتبال بانوانایران است. که به زودی به این مهم دست پیدا خواهم کرد.با توجه به مصدومیتی که در زانوم به وجود آمد و باعث شد دوبار مورد جراحی قرار بگیرم اما به کسی چیزی نگفتم تا در سکوت برگردم. خوشحالم خیلی زودتر از انتطار ها به میادین برگشتم.

 

باتوجه به اینکه مربی و استعداد یاب هم هستید آینده فوتبال بانوان را چگونه می بینید؟

با محدوديت هايي كه تیم هاي ايراني دارند نبايد دست از تلاش برداشت انشالله آينده فوتبال بانوان ايران زبان زد خواهد بود به شرط آن که از فوتبال بانوان حمایت های بسیاری انجام شود.

 

در فوتبال دختران می توانند هم پایه پسران جلو بیایند یا نه؟

البته،هركدام سطح بازي خودشان را دارند به نظر من دختران هيچ چيزي كمتر از پسران ندارند. عمده ترین تفاوت از لحاظ قدرت بدني می تواند باشد.

 

مربی گری خوب است یا بازیکنی؟

هركدام جايگاه خود را دارد،سختي هاي خاص خودشان را دارد،قرار گرفتن در شرايط بازي مي تواند به بحث مربيگري كمك زيادي كند. تجربياتی که در زمين بازي لمس كرديم به راحتي مي توانیم در اختيار شاگردان و بازيكنان قرار دهیم.

 

نظرتان را درباره حضور بانوان در استادیوم بفرمائید؛

کاملا موافق حضور بانوان در استادیوم ها هستم.اگر اجازه داده بشود بانوان در استادیوم حضور پیداکنند، کیفیت فنی بازی بانوان نیز افزایش خواهد یافت.من برای اولین بار بازی ایران و قاقستا را از نزدیک تماشا کردم، آنقدر مات ومبهوت بودم که هیچ صدایی شنیده نمی شد. نگذاریم حضور در استادیوم رویای بانوان شود.

در مورد تیم فوتسال آدیکو و نتایج نیم فصل اول که مطلوب نبود،بفرمائید؛

تیم آدیکو با پشت سر گذاشتن تمرینات تخصصی و اضافه کردن نفرات جدید و جوان راهی مسابقات شد ولی متاسفانه نتایج قابل قبول نبود. تیم های مقابل آمادگی و تجربه بیشتری نسبت به تیم ما داشتند. بازیکنان ما تجربه کمی داشتند و امیدواریم دور برگشت نتایج را جبران کنیم.

چه برنامه ای برای دور برگشت دارید؟
با نظر کادر فنی در تلاش هستیم نقاط ضعف خودمان را بهبود بخشیم. تمرینات تیم ما بصورت منظم در حال انجام است ، در تلاشیم نتایج نیم فصل اول که را جبران کنیم.

آیا بازیکن جدید به تیم اضافه خواهد شد؟
تا آن جا که من اطلاع دارم، نفر جدیدی به به تیم اضافه نخواهد شد، تمام تلاش ما این است با توان موجود، نیم فصل دوم را شروع کنیم.

 

صحبتهای پایانی؛

 

از مسئولین استانی در خواست دارم فکری به حال فوتبال بانوان کنند. فوتبال بانوان استعداد های زیادی داردکه با تیم داری می توانیم از خروج این استعداد ها جلوگیری کنیم.
از شما بابت توجهتان به فوتبال بانوان تشکر میکنم.تشکر ویژه دارم از خانواده ام که در این سیزده سال، لحظه ای تنهایم نگذاشتند و همیشه حمایتت کردند با افتخار دست پدر و مادرم را می بوسم. یک يك تشكر دیگر از مربي حال حاظر دوران فوتبالي ام خانم قربانزاده دارم كه اكنون نيز سرمربي تيم آديكو هستند با این که در شرايط سخت بودند و اجازه دادن با مصدوم بودنم كنار تيم باشم و با آن ها تمرين كنم و ممنون از هم تيمي هايم كه اين تايم وضعيت مرا رعايت و تحمل كردند كه به اين سطح از امادگي برسم.

 

انتهای پیام/