کتک زدن عکاس خبری و شکایت مدیران از خبرنگاران چه معنی می‌دهد؟
کتک زدن عکاس خبری و شکایت مدیران از خبرنگاران چه معنی می‌دهد؟

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از فارس، وحید زینالی امشب در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که به همت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران آذربایجان‌شرقی در تالار هتل شهریار تبریز برگزار شد، اظهار کرد: امروز نمی‌خواستیم گلایه‌ای بکنیم ولی اتفاقاتی اخیرا افتاده که چاره‌ای جز گلایه نداریم. وی با اشاره به صحبت‌های استاندار سابق آذربایجان‌شرقی مبنی […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از فارس، وحید زینالی امشب در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که به همت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران آذربایجان‌شرقی در تالار هتل شهریار تبریز برگزار شد، اظهار کرد: امروز نمی‌خواستیم گلایه‌ای بکنیم ولی اتفاقاتی اخیرا افتاده که چاره‌ای جز گلایه نداریم.

وی با اشاره به صحبت‌های استاندار سابق آذربایجان‌شرقی مبنی بر اینکه مدیران دولتی حق شکایت از اصحاب رسانه را ندارند، گفت: یکی از عکاسان شهر مورد ضرب و شتم قرار گرفته است و چندین همکار رسانه‌ای نیز در این روزها در پلیس فتا در پی شکایت های برخی مسوولان بودند و این چه معنی دارد که در روز خبرنگار شاهد چنین اتفاقاتی باشیم؟

رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران استان با تاکید به اینکه امیدواریم این تیتر استاندار سابق را دوباره بازخوانی کنیم، گفت: متاسفانه اتفاقات اخیر برای خبرنگاران ناشی از این است که هنوز مدیران به جایگاه رسانه‌ها پی نبرده‌اند.

وی، وضعیت نامعلوم موزه مطبوعات در تبریز را مورد اشاره قرار داد و گفت: در یک سال گذشته از طرف میراث فرهنگی حرکتی در رابطه با تکمیل و بهره‌برداری از موزه مطبوعات را ندیده‌ایم.

زینالی خاطرنشان کرد: در جلسه آخر در رابطه با موزه مطبوعات، تازه سوال کردند چه چیزی در موزه قرار خواهید داد، در حالیکه آقای سرابی بیش از ۵۰ اثر را فعلا به ما داده است و آقای ذهتابی نیز خود را آماده کرده است.

وی ادامه داد: آقای جبارزاده بهره‌برداری از موزه مطبوعات را جزو برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸  دانستند ولی در حال حاضر تبریز ۲۰۱۸ به اتمام رسید ولی موزه مطبوعات در کنار موزه‌های دیگر مغفول مانده است.

مدیرکل خبرگزاری فارس در آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: همکاران به صورت نجیبانه حرکت می‌کنند‌.

در ادامه آقای سرابی، مجموعه‌دار آثار قدیمی اظهار کرد: بنده مجموعه‌های مختلفی را دارم که مطبوعات جزو دغدغه‌های اصلی من بود.

وی افزود: قدمت و تاریخ استان در مطبوعات بسیار زیاد است و اگر موزه تکمیل شد تمام آثار خود را اهدا خواهم کرد