کسب جایزه ارتقای سواد آموزشی ایران از طرف ISESCO
کسب جایزه ارتقای سواد آموزشی ایران از طرف ISESCO

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از فارس، جعفر پاشایی صبح امروز در همایش ملی سوادآموزی و توسعه مهارت‌ها در مجتمع فرهنگیان تبریز اظهار کرد: خدا را شاکریم که در این عرصه، گام‌های جدی برای سوادآموزی برداشته‌ایم. وی با بیان اینکه دانش، سواد و دانایی در دنیا شاخص و منبع قدرت است، گفت: شاخص تحصیلات رسمی […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از فارس، جعفر پاشایی صبح امروز در همایش ملی سوادآموزی و توسعه مهارت‌ها در مجتمع فرهنگیان تبریز اظهار کرد: خدا را شاکریم که در این عرصه، گام‌های جدی برای سوادآموزی برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه دانش، سواد و دانایی در دنیا شاخص و منبع قدرت است، گفت: شاخص تحصیلات رسمی اصلی‌ترین شاخص این توسعه است که در کشور کارهای بزرگی انجام گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: انسداد مبادی بی‌سوادی و ارتقای نرخ باسوادی در کشور از سال ۹۲ جزو اولویت‌های دولت بوده و در این زمینه گام‌های ارزنده‌ای برداشته شده است.

وی با بیان اینکه  در حال حاضر ۲٫۵ درصد رشد در شاخص سوادآموزی در استان آذربایجان‌شرقی دیده می‌شود، افزود: نظام آموزش و پرورش گام‌های معتبری برداشته است و امروز طبق ارزیابی شاخص جهانی، جایزه انسداد بی‌سوادی از طرف سازمان Isesco در  شهر پاریس به ایران تقدیم خواهد شد.

پاشایی استفاده از ظرفیت شوراهای آموزشی درون سازمانی برای ارتقای کیفی آموزشی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این یک موضوع ملی بوده و باید با رهبری انجام گیرد چراکه رهبران می‌توانند پیروان زیادی جمع کنند.

وی ادامه داد: ایجاد برنامه‌های انعطافإپذیر و مبنایی منجر می‌شود گره‌های پیدا و پنهان را باز کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: در تبریز ۲۰۱۸ آموزش و پرورش میزبان کنفرانس‌ها، سمینارها و همایش‌های مختلفی بوده است.

پاشایی با تاکید به اینکه هیچ ابزاری برای افراد در راستای توسعه، بهتر از دنبال کردن مدیران و تعهد نسبت به اهداف نیست، افزود: لازم است به جای جستن عوامل مقصر، در پی یافتن عوامل موثر باشیم.

گزارش فارس حاکی است،  آیسسکو (ISESCO)یک سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی است که در ماه می ۱۹۷۹ در رباط پایتخت مراکش تأسیس شد و ۵۷ کشور اسلامی از جمله ایران عضو این سازمان هستند.