کسب دو مهر اصالت صنایع دستی توسط دو هنرمند آذربایجان شرقی
کسب دو مهر اصالت صنایع دستی توسط دو هنرمند آذربایجان شرقی

به گزارش تایسیز اذربایجان “مرتضی آبدار” با اشاره به اعلام نتایج داوری شورای جهانی صنایع‌دستی توسط رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه، گفت: طبق این اعلام ۵۰ اثر از ایران موفق به دریافت مهر اصالت صنایع‌دستی شدند که براساس این نتایج رتبه نخست دریافت نشان مهر اصالت به ایران اختصاص یافت. آبدار با بیان اینکه از میان […]

به گزارش تایسیز اذربایجان “مرتضی آبدار” با اشاره به اعلام نتایج داوری شورای جهانی صنایع‌دستی توسط رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه، گفت: طبق این اعلام ۵۰ اثر از ایران موفق به دریافت مهر اصالت صنایع‌دستی شدند که براساس این نتایج رتبه نخست دریافت نشان مهر اصالت به ایران اختصاص یافت.

آبدار با بیان اینکه از میان ۵۰ اثر صنایع دستی منتخب، دو اثر متعلق به دو هنرمند صاحب نام آذربایجان شرقی است، ادامه داد: “حمید دواتی کاظم نیا ” و “ایوب مرکب سازی” از هنرمندان صاحب نام تبریز که پیش از این در رشته های ورنی بافی (سوماک) و صنایع دستی چرمی موفق به کسب نشان ملی مرغوبیت شده بودند، اینبار نیز موفق به کسب مهر اصالت صنایع دستی از شورای جهانی صنایع‌دستی شدند.

گفتنی است، براساس اعلام معاون صنایع دستی کشور، در راستای ارج نهی به جایگاه هنرمندانی که مهر اصالت صنایع دستی دریافت کرده اند، در آینده نمایشگاه های اختصاصی با رویکرد طراحی و تجارت برای این هنرمندان برگزارخواهد شد.

انتهای پیام/