کسی باید از حقوق مردم حرف بزند که خود حقوق مردم را رعایت کند/باید مطالبات از راه قانونی پیگیری شود/ افرادی برای تفرقه تلاش می‌کنند، دلسوز ما و مردم نیستند
کسی باید از حقوق مردم حرف بزند که خود حقوق مردم را رعایت کند/باید مطالبات از راه قانونی پیگیری شود/ افرادی برای تفرقه تلاش می‌کنند، دلسوز ما و مردم نیستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: برای پرداخت کارانه تلاش کرده‌ایم ولی میسر نمی‌شود زیرا با وظایف سنگین و اختیارات محدود آشنا هستید،قول می‌دهم پول پرستاران شرکتی را تأمین کرده تا هیچ احساس تبعیض بین کارکنان نباشد. به گزارش  تایسیز آذربایجان به نقل از فارس، محمدحسین صومی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت هفته […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: برای پرداخت کارانه تلاش کرده‌ایم ولی میسر نمی‌شود زیرا با وظایف سنگین و اختیارات محدود آشنا هستید،قول می‌دهم پول پرستاران شرکتی را تأمین کرده تا هیچ احساس تبعیض بین کارکنان نباشد.

به گزارش  تایسیز آذربایجان به نقل از فارس، محمدحسین صومی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت هفته پرستار در تالار وحدت دانشگاه تبریز اظهار کرد: مجموعه تیم سلامت استان در زلزله کرمانشاه افتخار بزرگی برای دانشگاه علوم پزشکی تبریز بوده است.

وی افزود: اگر روز ازدواج یک زوج را جشن می‌گیریم برای این است که دو فرد برای رسیدن به هم، موفقیت‌ها و کمالات کنار هم آمده‌اند و روز پرستار نیز همانند آن است که افرادی با جان و دل برای با هم بودن و موفقیت تلاش می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: موافق این نیستم که پاداش کارها به روزهای آتی وعده داده شود، یک پزشک با شناخت و درمان یک بیمار در آن لحظه لذت می‌برد و پرستار نیز این‌گونه است، اگر لذت بردند بهشتی هستند ولی اگر ذهن خود را از مسائل اصلی منحرف کنند هیچ ارزش کاری نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه زمانی که به رشته علوم پزشکی گام گذاشتیم، می‌دانستیم چه مشکلاتی خواهیم داشت، افزود: ما می‌دانیم با چه افرادی سر و کار خواهیم داشت و می‌دانم تک تک پزشکان، پرستاران و کادر درمانی دیگر ساعت برایشان اهمیتی ندارد و در تمام لحظات در حال خدمت‌رسانی هستند.

صومی تصریح کرد: خدا را شاکریم که در خود تبریز هیچ اختلاف سلیقه‌ای وجود نداشته چنانچه در سال‌های قبل جشن‌هایی به صورت جزیره‌ای برگزار می‌شد اما امسال همه یکدل و در یک جا جشن گرفته‌اند.

وی یادآور شد: باید مطالبات از راه قانونی پیگیری شود تا تیم پرستاری به افراد و زندگی خود را به سود مثبت برساند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیان کرد: در این هفته به پنج بیمارستان سر زده‌ام و همیشه واقف به زحمات تیم پرستاری و پزشکی هستم ولی باید، بدانیم شب‌ها انسان‌هایی هستند که گرسنه مانده و بیمارانی هستند که برای تیمارداری آنها کسی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که شعار تفرقه سر می‌دهند، دلسوز ما و مردم نیستند زیرا افرادی که در تلگرام و فضای مجازی چیزهایی می‌نویسند، قطعاً از زحمات خادمان درمانی خبری ندارند.

صومی ادامه داد: کسی باید از حقوق مردم حرف بزند که در کارهای اداری حقوق مردم را رعایت کند زیرا برخی‌ هستند که حق سرشان نمی‌شود، به‌گونه‌ای که هر کسی به آنها بله بگوید، حق است و نگوید حق نیست.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم در همان مسیر که از ابتدای ورود به رشته پزشکی قسم خورده‌ایم، حرکت کنیم، گفت: جامعه پرستاری و پزشکی یکدست، همراه و همدل و همه سعی و تلاش خود را خواهد کرد.

رئیس علوم پزشکی تبریز ادامه داد: اگر یک پزشک، پرستار و سایر کارکنان درمان بتوانند درد مردم را کم کنند قطعاً  شاهد آسیب‌های اجتماعی در جامعه نخواهیم بود.

وی متذکر شد:کاش سری به اتاق‌ها و گرم‌خانه‌های شهر بزنید و ببینید چه مشکلاتی وجود دارد.

صومی با بیان اینکه سعی می‌کنیم با تأمین اعتبار به وظیفه اصلی خود عمل کنیم، افزود: پولی که به نظام سلامت رسید اصلاً به جیب کارکنان نرفت و اگر کارهایی شد که نباید انجام می‌گرفت و قصوری بوده که حل می‌شوند.

وی تصریح کرد: اگر ۸۰ درصد بیماری‌ها به موقع تشخیص داده شده و درمان شوند تا سلامتی حاصل شود، قطعاً موفق شده‌ایم، ضمن اینکه اگر طرح تحول سلامت این امور را مدنظر قرار دهد، موفق خواهد شد.

رئیس علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: بنده به عنوان مسوول دانشگاه خود را موظف می‌دانم ریالی از حقوق شما را که از نظر قانونی قابل احصاء بوده را اجازه پایمالی آن را ندهم.

وی افزود: شرمساریم که تا امروز مطالبات محقق شود اما برای پرداخت کارانه تلاش کرده ولی میسر نمی‌شود زیرا شما با وظایف سنگین و اختیارات محدود آشنا هستید ولی قول می‌دهم پول پرستاران شرکتی را تأمین کنیم تا هیچ احساس تبعیض بین کارکنان نباشد.