کمبود نیروی انسانی در بدنه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی
کمبود نیروی انسانی در بدنه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی

به نقل از ایسنا، کامیار قهرمانی فرد در مراسم معارفه مدیر جدید اداره آموزش و پرورش بخش نظرکهریز هشترود خاطر نشان کرد: با توجه به بازنشسته شدن ۳۴۰۰ نفر از همکاران فرهنگی و دایر کردن کلاس دوازدهم و کمبود نیرو، ب نیازمبرم به ۵۳۰۰ معلم جدید داریم اما تا به حال توانسته ایم ۷۰۰ نفر […]

به نقل از ایسنا، کامیار قهرمانی فرد در مراسم معارفه مدیر جدید اداره آموزش و پرورش بخش نظرکهریز هشترود خاطر نشان کرد: با توجه به بازنشسته شدن ۳۴۰۰ نفر از همکاران فرهنگی و دایر کردن کلاس دوازدهم و کمبود نیرو، ب نیازمبرم به ۵۳۰۰ معلم جدید داریم اما تا به حال توانسته ایم ۷۰۰ نفر از دانشگاه فرهنگیان و ۴۰۰ نفر سرباز معلم جذب کنیم.
وی افزود: در پنج سال گذشته ۱۲ دستگاه ساختمان با عنوان باشگاه فرهنگیان در شهرهای مختلف استان ساخته شده و چندین ساختمان دیگر با همین عنوان در دهه فجر سالجاری به بهره برداری می‌رسد.
وی اظهار کرد: آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با مشکلات اقتصادی بسیاری دست به گریبان است اما می توان با تدبیر و مدیریت جهادی بر این مشکلات غلبه کرد.
مدیرسابق اداره آموزش و پرورش بخش نظرکهریز نیز در این جلسه گفت: در طول  چهار سال و نیم که به عنوان خادم مردم در اداره آموزش و پرورش نظرکهریز مشغول به خدمت بودم اکثر مدارس بهسازی شده، میانگین معدل دانش آموزان این منطقه از آخر به رتبه یازدهم ارتقا پیدا کرده، درصد قبولین کنکور افزایش یافته و تمامی مدارس شهری و روستایی به سیستم حرارت مرکزی تجهیز شده است.
ابراهیم قاسمی یادآور شد: معلمان منطقه نظرکهریز با مشکلات متعددی دست به گریبان هستند و دولت باید برای رفع مشکلات این قشرعزم جدی داشته باشد.
مدیر جدید آموزش و پرورش بخش نظرکهریز نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: رسالت آموزش و پرورش رسیدگی به وضعیت دانش آموزان و معلمان است و باید رفاه این دو قشر را فراهم آورد تا معلمی دغدغه کمبود منابع مالی نداشته و هیچ دانش آموزی به خاطر وضعیت اقتصادی از تحصیل باز نماند.
اسفندیار حسن زاده ادامه داد: تعداد ۲۹۰۰ دانش آموز در ۱۳۰ مدرسه شهری و روستایی منطقه نظرکهریز مشغول به تحصیل هستند و با توجه به اینکه این بخش یکی از مناطق کم برخوردار و محروم است نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.
وی اضافه کرد: فرهنگیانی که در بخش نظرکهریز و روستاهای آن مشغول به تدریسهستند کار جهادی انجام می دهند و با کمترین امکانات به بهترین نحو ممکن خدمات ارائه می دهند.
گفتنی است؛ اسفندیار حسن زاده به عنوان رئیس آموزش و پرورش بخش نظرکهریز منصوب و از خدمات ابراهیم قاسمی تجلیل شد.