کمبود نیروی حفاظتی در جنگل‌های آذربایجان شرقی
کمبود نیروی حفاظتی در جنگل‌های آذربایجان شرقی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خبر داد کمبود نیروی حفاظتی در جنگل‌های آذربایجان شرقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی از کمبود نیروی حفاظتی در جنگل‌های استان خبر داد و گفت: برای حفاظت مطلوب تر از اراضی منابع طبیعی استان نیازمند افزایش نیروهای حفاظتی منابع طبیعی و آبخیزداری استان هستیم. به گزارش تایسیز نیوز به […]

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خبر داد

کمبود نیروی حفاظتی در جنگل‌های آذربایجان شرقی

کمبود نیروی حفاظتی در جنگل‌های آذربایجان شرقیمدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی از کمبود نیروی حفاظتی در جنگل‌های استان خبر داد و گفت: برای حفاظت مطلوب تر از اراضی منابع طبیعی استان نیازمند افزایش نیروهای حفاظتی منابع طبیعی و آبخیزداری استان هستیم.

به گزارش تایسیز نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی، سیروس داودی ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: حفاظت از عرصه و اعیان منابع طبیعی اعم از جنگل‌ها و مراتع از وظایف اصلی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و به تبع آن اداره کل استان است و بر همین اساس اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی ۲.۴ میلیون هکتار اراضی منابع طبیعی و ملی استان را در ۴۷ بلوک تقسیم بندی کرده و برای هر بلوک تدابیر حفاظتی تعیین کرده است.

وی افزود: در بلوک‌های مختلف منابع طبیعی استان اکیپ‌های گشت و کنترل خودرویی مجهز به سیستم ردیاب متمرکز در سامانه مانیتورینگ ناوگان خودرویی یگان حفاظت منابع طبیعی کشور برقرار است و همکاران ما به طور مداوم به گشت زنی در اراضی منابع طبیعی استان مشغول هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی ادامه داد: برای حفاظت مطلوب تر از اراضی منابع طبیعی استان نیازمند افزایش نیروهای حفاظتی منابع طبیعی و آبخیزداری استان هستیم.

داودی با بیان اینکه برای هر دو هزار هکتار جنگل بر اساس استانداردها دست کم باید یک نیروی حفاظتی و برای ۳۰ هزار هکتار مرتع یک نیروی حفاظتی را به کار بگیریم، بیان کرد: متاسفانه اکنون نیروی حفاظتی در جنگل‌ها و مراتع استان کم است و ما مجبور به استفاده از نیروهای دیگر بخش‌های منابع طبیعی استان هستیم تا بخشی از این کمبود را مرتفع کنیم.

وی گفت: در مجموع ما نیاز داریم تا ۱۷۲ نفر نیروی حفاظتی را برای حراست از جنگل‌ها و مراتع استان که ۲.۴ میلیون هکتار از عرصه‌های استان را شامل می شود، استخدام کنیم و این امر مهم نیازمند مساعدت دولت محترم است.

وی تاکید کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت حفاظت از منابع طبیعی استان و نقش آن در توسعه پایدار، ضرورت دارد با تامین اعتبار و صدور مجوزهای لازم نسبت به کارگیری نیروهای حفاظتی برای حراست از جنگل ها و منابع طبیعی آذربایجان شرقی اقدام شود.