«کیچیک چیله‌نین اوزو آغ‌اولدی»/ پایان چشم انتظاری هدیه آسمان به زمین تشنه
«کیچیک چیله‌نین اوزو آغ‌اولدی»/ پایان چشم انتظاری هدیه آسمان به زمین تشنه

یکه تازی چله کوچک زمستان امسال در واپسین روزهای خود درآذربایجان‌شرقی به اوج خود رسید. به گزارش تایسیز آذربایجان ، بعد از آنکه در پاییز و دی  امسال بارش چندانی در آذربایجان‌شرقی نداشتیم و موجب نگرانی مردم به ویژه کشاورزان استان شده بود اما بارش‌های  هفته گذشته و  ۴۸ ساعت اخیر در واپسین روزهای چله […]

یکه تازی چله کوچک زمستان امسال در واپسین روزهای خود درآذربایجان‌شرقی به اوج خود رسید.

به گزارش تایسیز آذربایجان ، بعد از آنکه در پاییز و دی  امسال بارش چندانی در آذربایجان‌شرقی نداشتیم و موجب نگرانی مردم به ویژه کشاورزان استان شده بود اما بارش‌های  هفته گذشته و  ۴۸ ساعت اخیر در واپسین روزهای چله کوچک زمستان آذربایجان را روسفید کرد.

روایت برف در مناطق مختلف آذربایجان‌شرقی حکایتی است از سفیدپوشی مناطق مختلف استان تا خوشحالی مردم و کشاورزان و… این روزها با تشدید نگرانی‌ها از خشکسالی‌ و کم آبی، بارش برف رویدادی فرح‌بخش است.

«شکر گذاری» مردم آذربایجان بیش از هر چیز دیگری در این سوز و سرما گرمابخش است و حیاتی در رگ‌های زمین می‌شود، تا از نگرانی این روزهای کاهش بارش‌ها اندکی بکاهد و امیدی شود در دل مردم روستاهایی که مسوولان از بی‌آبی آنها در فصل تابستان خبر می‌دادند.

و هنوز زمین تشنه است و هیچ‌کس جز خداوند نمی‌تواند دعاهای مردم را اجابت کند و نم نم رحمتش را جوشان به زمین تشنه و درختان لب خشکیده هدیه دهد. دریاچه ارومیه و رودخانه‌های استان چشم به لطف خداوند رحمان و رحیم دارد.

خدایا به ما بندگان خسته از جور زمانه نگاه نکن به لطف و کرم خودت بنگر که چنان با دلمان کرده‌ای که اجابت دعاهای برف و  باران را در نگاه تو می‌بینیم.

بارش برف در برخی شهرهای استان تعطیلی مدارس را رقم‌زده تا دانش آموزان از موقعیت پیش‌آمده استفاده کنند و با وجود سرمای هوا برف‌بازی در کوچه‌های شهر را از دست ندهند.

به باور پیشینیان آذربایجان چله کوچک که از دهم تا پایان بهمن را شامل می‌شود همواره از سخت ترین روزهای زمستانی در منطقه به حساب می‌آید./فارس