گنگره علمی تخصصی نظامی گنجوی در تبریز بزگزار می شود/ مهلت ارسال مقالات ۳۰ اردیبهشت ماه
گنگره علمی تخصصی نظامی گنجوی در تبریز بزگزار می شود/ مهلت ارسال مقالات ۳۰ اردیبهشت ماه

رئیس مرکز مطالعات قفقاز، آناتولی و آسیای میانه دانشگاه تبریز گفت: کنگره علمی تخصصی نظامی گنجوی با شرکت نظامی شناسان داخلی و خارجی در آبان ماه ۱۳۹۷ در دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.  به گزارش تایسیز آذربایجان ، به نقل از فارس ،احمد فرشبافیان  اظهار داشت: این کنگره بین المللی در روزهای ۲۲ تا ۲۳ […]

رئیس مرکز مطالعات قفقاز، آناتولی و آسیای میانه دانشگاه تبریز گفت: کنگره علمی تخصصی نظامی گنجوی با شرکت نظامی شناسان داخلی و خارجی در آبان ماه ۱۳۹۷ در دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

 به گزارش تایسیز آذربایجان ، به نقل از فارس ،احمد فرشبافیان  اظهار داشت: این کنگره بین المللی در روزهای ۲۲ تا ۲۳ آبان ماه سال جاری با حضور استادان داخلی و خارجی و نظامی‌پژوهان به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

 عضو هیات علمی دانشگاه تبریز در ادامه با اشاره به محورهای اصلی این کنگره گفت: بررسی جایگاه فرهنگ و تمدن و تاریخ و جغرافیای ایران در آثار نظامی، عصر نظامی (حاکمان، شاعران، شخص نظامی، اوضاع سیاسی فرهنگی و …) و باورهای دینی و اندیشه های عرفانی در آثار نظامی از جمله این محورها است.

وی نقد و بررسی آثار نظامی، تاثیر نظامی بر شعرا و دانشمندان بعد از خود و کتاب شناسی نظامی و نسخه شناسی آثار نظامی و موضوعات مرتبط را از دیگر محورهای این کنگره بین المللی عنوان کرد.

رئیس مرکز مطالعات قفقاز، آناتولی و آسیای میانه دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود در این ارتباط از اساتید، محققان و علاقمندان خواست، آثار و مقالات خود با محوریت موضوعات ذکر شده به دبیرخانه این کنگره ارسال نمایند.

فرشبافیان مهلت ارسال چکیده مقالات به این کنگره را ۳۰ اردیبهشت ماه اعلام کرد و افزود: مهلت ارسال اصل مقالات نیز ۳۰ خرداد ماه سال جاری است.

به گفته وی این کنگره گامی اول برای انجام کارهای بزرگ علمی و فرهنگی در سال جاری و سال های آینده خواهد بود که همت همه علاقه مندان به فرهنگ و علم را می طلبد تا این شخصیت جهانی خفته در گنجه را بیش از پیش به جهانیان معرفی کنند.