یوسف غفارزاده:شناسایی ۲۷ نقطه آذربایجان‌ شرقی برای بارورسازی ابرها
یوسف غفارزاده:شناسایی ۲۷ نقطه آذربایجان‌ شرقی برای بارورسازی ابرها

کمک به حجم باران زایی ابرها شناسایی ۲۷ نقطه آذربایجان‌ شرقی برای بارورسازی ابرها مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌ شرقی از شناسایی ۲۷ نقطه آذربایجان‌ شرقی برای بارورسازی ابرها در استان خبر داد. به گزارش تایسیز نیوز، یوسف غفارزاده، در خصوص بارورسازی ابرها در استان بیان داشت: بارورسازی ابرها در استان ما سابقه ۱۵ ساله […]

کمک به حجم باران زایی ابرها

شناسایی ۲۷ نقطه آذربایجان‌ شرقی برای بارورسازی ابرها

شناسایی ۲۷ نقطه آذربایجان‌ شرقی برای بارورسازی ابرها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌ شرقی از شناسایی ۲۷ نقطه آذربایجان‌ شرقی برای بارورسازی ابرها در استان خبر داد.

به گزارش تایسیز نیوز، یوسف غفارزاده، در خصوص بارورسازی ابرها در استان بیان داشت: بارورسازی ابرها در استان ما سابقه ۱۵ ساله دارد که تاثیرگذاری تا ۱۰ درصدی داشته است که در نوع خود زیاد است.

وی با بیان اینکه دو روش برای بارورسازی ابرها وجود دارد، ادامه داد: یکی از روش‌ها این است که هواپیما و هلی‌کوپتر به بالای ابرها رفته و ابرها را بارور می‌کنند و روش دیگر این است که از پایین به روش ژنراتور و توپخانه‌های ابری مستقر شده و ابرها را بارور می‌کنند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه مقوله بارورسازی با هواپیما اقتصادی نیست و همچنین با توجه به اینکه مرکز بارورسازی در شهر یزد قرار گرفته است، تردد و اجاره هواپیما غیراقتصادی و سخت است، از این‌رو استان آذربایجان‌شرقی به عنوان استان پایلوت انتخاب شده است.

و غفارزاده اضافه کرد: ۲۷ نقطه در استان انتخاب و توپ‌ها مستقر شده اند تا در زمان‌های لازم عملیات شلیک و باروری اتفاق بیافتد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان خاطرنشان کرد: امید است تا پایان سال این سامانه مهم را در استان مستقر کنیم تا کمکی در بارورسازی ابرها بشود.