یکی از آسیب‌های اصلی اقتصاد، پایین بودن سطح بهره وری است
یکی از آسیب‌های اصلی اقتصاد، پایین بودن سطح بهره وری است

معاون استاندار آذربایجان شرقی: یکی از آسیب‌های اصلی اقتصاد، پایین بودن سطح بهره وری است به گزارش تایسیز نیوزبه نقل از ایسنا معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: یکی از آسیب‌های اصلی اقتصاد کشور و استان پایین بودن سطح بهره وری است. محمد کلامی روز پنجشنبه ۱۷ اسفند در مراسم رونمایی از سه […]

معاون استاندار آذربایجان شرقی:

یکی از آسیب‌های اصلی اقتصاد، پایین بودن سطح بهره وری است

یکی از آسیب‌های اصلی اقتصاد، پایین بودن سطح بهره وری است

به گزارش تایسیز نیوزبه نقل از ایسنا معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: یکی از آسیب‌های اصلی اقتصاد کشور و استان پایین بودن سطح بهره وری است.

محمد کلامی روز پنجشنبه ۱۷ اسفند در مراسم رونمایی از سه دستاورد علمی و صنعتی شرکت تراکتورسازی تبریز با اشاره به ۳ مولفه مهم و تاثیرگذار در کاهش بهره وری واحدهای تولیدی استان اظهار کرد: مولفه اول فرسودگی تکنولوژی است بطوری که در برخی از واحدهای تولیدی استان دستگاه هایی از دهه ۶۰ میلادی هنوز وجود دارند که قرار است با این دستگاه ها با مجموعه هایی رقابت کنیم که مجهز به دانش روز هستند که هم سرعت و کیفیت بالایی داشته و هم هزینه تمام شده پایینی دارند.

وی با بیان اینکه مولفه دوم سطح دانش فنی است که متاسفانه متناسب با نیاز روز و مناسب برای رقابت با بنگاه های بزرگ در بازارهای جهانی نیست، افزود: برخی از تولیداتی که افتتاح می شوند عمر اقتصادیشان در عرصه اقتصاد دنیا به سرآمده و حاشیه سود بالایی نخواهند داشت.

کلامی گفت: ارتباط  دانشگاه با صنعت بسیار مهم است، دانشگاه باید دانش، تکنولوژی و شیوه های مدیریتی را به مجموعه های صنعتی تزریق کند. لازمه آن این است که خود دانشگاه بتواند تولید علم بکند و صنعت نیز باید از آن استقبال کند و برای به روز شدن تلاش کند.

وی اظهار کرد: یکی از معضلاتی که دهه قبل در استان آذربایجان شرقی اتفاق افتاد و واحدهایی مثل ماشین سازی، ایدم و بلبرینگ با مشکل مواجه شدند به دلیل شکاف بین صنعت و دانشگاه و فرسودگی تکنولوژی و متقاضی نداشتن محصولات بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تقدیر از عملکرد بسیار خوب مجموعه تراکتورسازی در حوزه اشتغال و نوآوری و فناوری، گفت: امیدواریم با تلاش و همکاری صنعتگران و دانشگاهیان بتوانیم صنعت استان به جایگاه واقعی خود برسانیم.

وی اظهار کرد: آذربایجان مهد صنعت، تولید و تجارت است در گروه خونی ما اقتصاد به صورت مزیت مطلق و نسبی است و لازم نیست این را به صورت مزیت نسبی در جاهایی ایجاد کنند که توان این کار را ندارند.

یکی از آسیب‌های اصلی اقتصاد، پایین بودن سطح بهره وری است

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نیز در این مراسم با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر دو موضوع تولید و اشتغال، گفت: با عمل به منویات مقام معظم رهبری توانسته ایم رشد تولید شرکت تراکتورسازی را در یک سال گذشته دو برابر افزایش دهیم و محصولاتی که پیشتر وارد می شد، اکنون در تراکتورسازی تولید می شوند و در مرحله صادرات نیز قرار دارند.

مصطفی وحیدزاده افزود: در حوزه اشتغال ضمن حفظ افزایش سرانه تولید سالانه، بیش از یک هزار نیروی متخصص و دانشگاهی از دانشگاه های تبریز، سهند و آزاد جذب کرده ایم.

وی با اشاره به قیمت بسیار پایین تراکتورهای تولیدی این شرکت گفت: اگر روزی یکی از محصولات ما از چرخه تولید خارج شود، مشابه آن با حداقل دو و نیم برابر قیمت تراکتورسازی و سطح کیفی بسیار پایین تر وارد خواهد شد و به این ترتیب حداقل در بخش کشاورزی و امنیت غذایی زمینه ساز کاهش تورم شده ایم.

وحید زاده با اشاره به همکاری و همراهی واقعی این شرکت با دانشگاهیان، افزود: با بیش از ۶۰ شرکت دانش بنیان به صورت مسآله محور همکاری می کنیم و تاکید بر حل مسائل از طریق حلقه های تحقیق و توسعه و باهمکاری شرکت های دانش بنیان است.

وی اظهارکرد: گروه صنعتی تراکتورسازی ۵۰ درصد سبد محصولات خود را به تولید تراکتور و ۵۰ درصد دیگر را برای مشاغل نوین برنامه ریزی کرده و پس از دو سال در بخش صنایع نوین به سطح ۲۴ درصدی رسیده ایم و به دنبال تحقق این هدف گذاری در طول پنج سال هستیم.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی تولید محصولاتی چون خودروهای تجاری کامیونت، ون و آفرودی در حوزه کسب و کارهای نوین تلاش می کنیم حاشیه سود کم تولید تراکتور را در چنین حوزه های جبران کرده و افزایش دهیم.

یکی از آسیب‌های اصلی اقتصاد، پایین بودن سطح بهره وری است

به گزارش تایسیز نیوز به نقل از ایسنا، اولین سیستم خط رباتیک(AGV) طراحی و ساخته شده در کشور، سامانه مجموعه اتصال سه نقطه و PTO جلوی تراکتور سنگین و بومی سازی این مجموعه و دستگاه بیلر به عنوان اولین محصول تولیدی شرکت ادوات سازی تراکتورسازی ایران، پروژه‌هایی است که امروز با حضور مسئولان در تراکتورسازی ایران رونمایی شدند.

یکی از آسیب‌های اصلی اقتصاد، پایین بودن سطح بهره وری است
یکی از آسیب‌های اصلی اقتصاد، پایین بودن سطح بهره وری است