۱۰۰میلیارد ریال برای تعمیر راه دسترسی باباباغی اختصاص یافت
۱۰۰میلیارد ریال برای تعمیر راه دسترسی باباباغی اختصاص یافت

رییس مجتمع درمانی باباباغی تبریز گفت: با موافقت وزارت راه و شهرسازی اعتباری معادل ۱۰۰ میلیارد ریال برای تعمیر و نگهداری راه های مواصلاتی این مجتمع اختصاص یافت. به گزارش تایسیزنیوز، علی اصغرزاده با اشاره به پیگیری های مصرانه تیم مدیریت اجرایی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی، اظهار […]

رییس مجتمع درمانی باباباغی تبریز گفت: با موافقت وزارت راه و شهرسازی اعتباری معادل ۱۰۰ میلیارد ریال برای تعمیر و نگهداری راه های مواصلاتی این مجتمع اختصاص یافت.

به گزارش تایسیزنیوز، علی اصغرزاده با اشاره به پیگیری های مصرانه تیم مدیریت اجرایی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی، اظهار کرد: مجوز مناقصه آسفالت ریزی و لکه گیری جاده باباباغی توسط وزارت راه و شهرسازی صادر و مقرر شد با گاردیل اطراف جاده باباباغی نیز ایمن سازی شود.

به گفته وی در ابلاغیه اداره کل دفتر نگهداری راه های روستایی و فرعی وزارت راه و شهرسازی، تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال از سوی دولت سیزدهم در طرح های مرمتی جاده ای باباباغی هزینه می شود.

اصغرزاده ادامه داد: بر اساس اعلام اداره کل یاد شده، با توجه به اهمیت نگهداری راه های غیرشریانی، لکه گیری روکش آسفالت محور باباباغی تا سقف اعلام شده بر اساس فهرست بهای سال ۱۴۰۲ و با رعایت شرایط و مقررات قانونی صورت می گیرد.

وی اظهار کرد: در نامه اداره کل نگهداری راه های روستایی با اشاره به پیش بینی موافقت نامه سنواتی اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای، طرح های مربوطه در برنامه سالیانه لحاظ و اعتبار آن بر اساس اولویت از محل های تعیین شده اعتبارات قیر و منابع استانی در نظر گرفته می شود.

اصغرزاده یادآور شد: وزارت راه و شهرسازی تکمیل مطالعات و ارزیابی میدانی از نقاط دارای خرابی بیشتر و سپس اقدام برای مناقصه را مورد تاکید قرار داده است.

باباباغی در زمان قاجاریه با توجه به اینکه تبریز در آن دوره ولیعهد نشین بود، تفرجگاه و شکارگاه ولیعهدهای آن زمان بود، تا اینکه در سال ۱۳۱۲ توسط وزارت بهداری وقت خریداری و بیماران جذامی را که تا آن تاریخ در آرپا دره سی واقع در جاده تبریز-اهر ساکن و وضع اسفباری داشتند، با ساخت تعداد ۴۰ اتاق کاهگلی به باباباغی انتقال و در آنجا اسکان داده شـدند.

با گذشت زمان و با مطرح شدن وضع بیماران جذامی در جامعه و زیر فشار افکار عمومی حاکمیت وقت مجبور شد به وضع بیماران جذامی بیشتر رسیدگی کند، تا اینکه در سال ۱۳۴۲ سازمان حمایت از جذامیان تشکیل می شود و تولیت و مدیریت جذامیان را به عهده گرفته و امکاناتی برای جذامیان در نظر گرفته می شود و تعدادی ساختمان خدماتی و درمانی در باباباغی ساخته می شود.

بعد از انقلاب اسلامی و در اجرای سیاست های حمایتی از اقشار مستضعف امکانات رفاهی و درمانی و پشتیبانی در جهت رفاه حال و حمایت از ساکنان باباباغی گسترش می یابد و جیره غذایی مرتب و کامل، احداث ساختمان های رفاهی از جمله حمام ۲۰ نمره ای زنانه و مردانه، تکمیل سالن اجتماعات، ساخت کتابخانه عمومی، اجرای طرح انتقال آب مشروب از شهر، انتقال گاز شهری، ساخت مرکز مخابرات، آسفالت جاده دسترسی، روشنائی محوطه، استخدام رسمی و به کارگیری ۵۰ نفر از فرزندان سالم بیماران در همین مجموعه ایجاد شد.

این مرکز دارای ۱۰۰ هکتار عرصه با زیربنای ۳۰ هزار مترمربعی است و به دو صورت آسایشگاهی و بستری اداره می گردد و دارای بخش های پاراکلینیکی بیمارستان شامل درمانگاه عمومی، داروخانه، رادیولوژی، آزمایشگاه، درمانگاه های زنان و زایمان، چشم پزشکی، دندانپزشکی، گوش و حلق و بینی و دندانپزشکی است.