۱۰ شرکت تجاری در آذربایجان شرقی ۹۲ میلیارد تومان تخلف کردند
۱۰ شرکت تجاری در آذربایجان شرقی ۹۲ میلیارد تومان تخلف کردند

به گزارش تایسیز اذربایحان به نقل از ایرنا، اسماعیل عطاپور در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان شرقی اظهارداشت: این واحدها یا بدون اطلاع اقدام به عرضه کردند یا ضوابط قیمتی را رعایت نکردند. وی با اشاره به اجرای ۱۵۰ هزار بازرسی در ۸ ماهه نخست سال جاری از کسبه و اصناف استان، اظهار داشت: ۴۴۷۶ […]

به گزارش تایسیز اذربایحان

به نقل از ایرنا، اسماعیل عطاپور در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان شرقی اظهارداشت: این واحدها یا بدون اطلاع اقدام به عرضه کردند یا ضوابط قیمتی را رعایت نکردند.
وی با اشاره به اجرای ۱۵۰ هزار بازرسی در ۸ ماهه نخست سال جاری از کسبه و اصناف استان، اظهار داشت: ۴۴۷۶ مورد به تشکیل پرونده منجر شد .

وی با بیان اینکه ارزش ریالی تخلفات صنفی نسبت به هشت ماهه سال گذشته بیش از ۲ برابر افزایش داشته است، افزود: بررسی شکایت های مردمی دریافت شده از سامانه ۱۲۴ نشان می دهد، تخلفات حوزه نان، روغن، گوشت، لاستیک، رنگ ساختمانی، میوه، سبزی، آجیل و دخانیات به ترتیب بیشترین فراوانی شکایات را به خود اختصاص داده‌اند.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه احتکار موضوعیت خود را از دست داده و کسی به دنبال احتکار نیست، گفت: آرامش نسبی به بازار تبریز و آذربایجان شرقی بازگشته است .
عطاپور به فعالیت «سامانه اعلام موجودی» انبارهای آذربایجان شرقی برای افزایش دقت نظارت بر کالاهای اساسی اشاره کرد و گفت: ۲۳۲۳ انبار و سردخانه در استان به این سامانه وصل هستند و در مجموع بیش از ۶۱ هزار ۶۰۰ تن کالا در انبارها وجود دارد و مشکلی از لحاظ تأمین کالای اساسی و مواد اولیه تولید نداریم.

وی با اعلام اینکه نوسانات قیمت کالاهای اساسی به صورت ماهانه در ۹۰ قلم کالا در استان رصد می‌شود، گفت: در بازار استان نسبت به ماه قبل افزایش قیمت در اغلب کالاهای اساسی نداریم .
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی بر کاهش قیمت کالاها در بازار تاکید کرد و افزود: بهای کالاهایی که با افزایش قیمت دلار افزایش یافته بود، باید با کاهش قیمت دلار کاهش یابد.