۱۰ نقطه حادثه‌خیز جاده های آذربایجان‌شرقی اصلاح شد
۱۰ نقطه حادثه‌خیز جاده های آذربایجان‌شرقی اصلاح شد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به شناسایی ۲۰ نقطه حادثه خیر استان، گفت: با صرف ۶۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی، ۱۰ نقطه حادثه خیز جاده های استان اصلاح شد. به گزارش تایسیزنیوز، «غلامرضا رسول زاده» افزود: برای رفع ۱۰ نقطه حادثه خیز استان نیز نیاز به […]

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به شناسایی ۲۰ نقطه حادثه خیر استان، گفت: با صرف ۶۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی، ۱۰ نقطه حادثه خیز جاده های استان اصلاح شد.

به گزارش تایسیزنیوز، «غلامرضا رسول زاده» افزود: برای رفع ۱۰ نقطه حادثه خیز استان نیز نیاز به ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که در صورت تامین اعتبار و مساعد بودن شرایط جوی و آب و هوایی، تا پایان فصل کاری سال آینده این نقاط نیز اصلاح می شود.

وی با بیان اینکه این نقاط در راه های مختلف استان قرار دارد، اظهار کرد: این نقاط با همکاری پلیس راه استان شناسایی شده و پس از اعلام به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در اولویت برنامه های این اداره کل قرار گرفته است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت خط کشی راه ها برای ایجاد ایمنی تردد برای رانندگان، گفت: در این راستا طی سال جاری چهار هزار و ۵۰۰ کیلوکتر خط کشی در راه های اصلی و فرعی استان انجام شده است.

رسول زاده، ادامه داد: برای اجرای خط کشی راه های استان در سال جاری ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده بود که با توجه به ضرورت این طرح و حجم کاری انجام شده، بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال برای این منظور هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان در سال گذشته در سطح کشور بیشترین میزان آسفالت ریزی در راه ها را انجام داده بود، یادآور شد: امسال نیز ۲۰ درصد بر عملکرد سال گذشته اضافه شده و تاکنون ۴۰۰ کیلومتر آسفالت ریزی در راه های اصلی و فرعی و ۲۰۰ کیلومتر در راه های روستایی استان انجام شده است.

رسول زاده، با اشاره به اقدامات انجام شده برای احداث ابنیه و پل ها در راه های استان، افزود: هم اکنون احداث تقاطع غیرهمسطح در ورودی شهرک سرمایه گذاری خارجی و شهرک سلیمی تبریز با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام و تقاطع غیرهمسطح سردرود نیز در حال تکمیل است.

وی خاطرنشان کرد: امسال تقاطع غیرهمسطح شهرستان اهر و ۲ تقاطع غیرهمسطح در مسیر مراغه – هشترود نیز تمام شد و به بهره برداری رسید.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.