۱۲ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال برای ۸۹ طرح راهداری هزینه شد
۱۲ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال برای ۸۹ طرح راهداری هزینه شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در سال جاری ۱۲ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال برای ۸۹ طرح راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان هزینه شد. اورجعلی علیزاده با بیان اینکه این طرح ها در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد، افزود: این طرح ها شامل ۴۷ طرح […]

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در سال جاری ۱۲ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال برای ۸۹ طرح راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان هزینه شد.

اورجعلی علیزاده با بیان اینکه این طرح ها در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد، افزود: این طرح ها شامل ۴۷ طرح بهسازی و آسفالت به طول ۳۵۱ کیلومتر، اجرای روکش حفاظتی(اسکراب سیل) به طول ۴۸۲ کیلومتر و ۲۷ طرح آسفالت راه های روستایی به طول ۱۱۷.۴ کیلومتر در راه های مختلف استان است.

وی اظهار داشت: احداث تقاطع غیرهمسطح ارسباران(ورودی اهر)، تعمیرات اساسی ۱۹ دستگاه پل و احداث زیرگذر خورخور-گوگان، احداث تقاطع همسطح یامچی مرند و تکمیل تقاطع سردرود از دیگر طرح های آماده بهره برداری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در دهه فجر امسال تعریض پل ورودی هریس، تکمیل احداث تقاطع سرمایه گذاری خارجی در مسیر تبریز – صوفیان و احداث تقاطع شهید سلیمی مسیر تبریز- آذرشهر شروع می شود.

علیزاده، ادامه داد: در این ایام از پنج مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در مسیرهای مواصلاتی شهرستان های تبریز، چاراویماق و شبستر بهره برداری می شود.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.