۱۲ کیلومتر از جاده صوفیان – سلماس در دهه فجر افتتاح می شود
۱۲ کیلومتر از جاده صوفیان – سلماس در دهه فجر افتتاح می شود

به گزارش تایسیز اذربایجان  به نقل از ایرنا، معصومه آقاپورعلیشاهی افزود: این جاده در ۴ مرحله طراحی و قرارداد مرحله دوم نیز بسته شده، ولی برای مراحل ۳ و ۴ هیچ اقدام عملیاتی انجام نشده است. وی اظهار داشت: این جاده به طول ۱۳۴ کیلومتر در سال ۱۳۸۰ در ردیف طرح های ملی قرار گرفت و […]

به گزارش تایسیز اذربایجان  به نقل از ایرنا، معصومه آقاپورعلیشاهی افزود: این جاده در ۴ مرحله طراحی و قرارداد مرحله دوم نیز بسته شده، ولی برای مراحل ۳ و ۴ هیچ اقدام عملیاتی انجام نشده است.
وی اظهار داشت: این جاده به طول ۱۳۴ کیلومتر در سال ۱۳۸۰ در ردیف طرح های ملی قرار گرفت و قرار بود در مدت ۱۰ سال تا مرحله نهایی پیش برود، اما تا سال ۹۴ تنها ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.
نماینده مردم شبستر در خانه ملت با اشاره به نواقص زیاد احداث این جاده در سال های قبل یادآوری کرد: بدهی ۱۲۰ میلیارد ریالی به پیمانکار این جاده از عمده مشکلات پیش روی اجرای این طرح در سال ۹۴ بود، زیرا از سال ۸۸ تا ۹۴ مبلغی به پیمانکار پرداخت نشده بود.

آقاپورعلیشاهی ادامه داد: پرداخت این بدهی کار بسیار سختی بود که با تلاش های انجام گرفته این بدهی در دی ۹۶ تسویه شد.

وی گفت: در جدول بودجه امسال ۵۰ میلیارد ریال از ردیف بودجه و از اوراق اسناد خزانه اسلامی نیز ۲۰ میلیارد ریال به این طرح اختصاص یافته، ضمن اینکه ۳۰۰ میلیارد ریال نیز از اعتبارهای سفر رئیس جمهوری به آن در نظر گرفته شده است.
آقاپورعلیشاهی افزود: تلاش می شود در اجرای مراحل بعدی جاده صوفیان – شبستر از مدل مشارکت خصوصی دولتی استفاده شود و مردم شبستر به آرزوی دیرین خود برسند.
وی با اشاره اجرای طرح های مختلف در بخش ریلی، جاده ای و هوایی در آذربایجان شرقی گفت: در مدت ۲۸ ماه گذشته خدماتی که در این بخش ها به استان ارایه شده، در ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده است که از جمله آن ها اجرای راه آهن میانه – بستان آباد، راه تبریز – بازرگان – مرند و راه های روستایی و پرتردد است.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح زیرگذر شندآباد اظهار داشت: اصلاح نقشه این طرح برای کاهش هزینه و مناقصه اجرای آن با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال انجام شده است و خیری نیز یک سوم هزینه اجرای این طرح را تقبل کرده است.
آقاپور با اشاره به اینکه به زودی عملیات اجرایی این زیرگذر آغاز می شود، ادامه داد: پل کوزه کنان نیز با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و ۷۰۰ متر از راه شبستر تا سربیمارستان کوزه کنان با اعتبارهای استانی از سوی اداره راه و شهرسازی اجرا می شود.
وی یکی از مشکلات راه صوفیان – سلماس را احداث زیرگذرها برای ورود آبراهه به سمت دیگر جاده اعلام کرد و گفت: این زیرگذرها بسیار هزینه بر بوده و تاکنون در این مسیر ۸۶ پل احداث شده که برای هر کدام از آن ها حدود ۸۰۰ تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

آقاپور تملک اراضی واقع در این مسیر را از دیگر مشکلات اجرای جاده صوفیان – سلماس اعلام کرد و اظهار داشت: برای اجرای این طرح ۵۲ تیر چراغ برق نیز جابجا شد به طوری که برای هر کدام از تیرهای برق حدود ۱۸ میلیون ریال هزینه شد.

شهرستان شبستر با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری غرب تبریز واقع شده است.