۱۴ میلیون اصله نهال در آذربایجان شرقی تولید شد
۱۴ میلیون اصله نهال در آذربایجان شرقی تولید شد

۱۴ میلیون اصله نهال در آذربایجان شرقی تولید شد تایسیز نیوز – استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سهم این استان از کاشت یک میلیارد درخت ۲۵ میلیون اصله نهال در طول چهار سال است، گفت: امسال ۱۴ میلیون اصله نهال تولید شده است. به گزارش تایسیز نیوز، مالک رحمتی روز سه شنبه در […]

۱۴ میلیون اصله نهال در آذربایجان شرقی تولید شد

تایسیز نیوز – استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سهم این استان از کاشت یک میلیارد درخت ۲۵ میلیون اصله نهال در طول چهار سال است، گفت: امسال ۱۴ میلیون اصله نهال تولید شده است.

به گزارش تایسیز نیوز، مالک رحمتی روز سه شنبه در مراسم روز درختکاری در تبریز اظهار کرد: باتوجه به سیاست های راهبردی رهبر معظم انقلاب ( مد ظله العالی) مبنی بر کاشت یک میلیارد درخت در کشور، تقسیم کاری بین استان‌ها انجام شده است.

وی افزود: حفظ طبیعت و محیط زیست یکی از موضوعات حائز اهمیت در استان است به طوری که هوای پاک و احداث کمربند سبز از جمله عناصر تاثیر گذار در تغییر وضعیت محیط زیستی اقلیم استان محسوب می شود.

استاندار آذربایجان شرقی با ابراز امیدواری از ورود بخش خصوصی در حوزه درختکاری به خصوص در مجموعه های صنعتی استان، تاکید کرد: با تلاش تمامی دست اندر کاران انتظار داریم در حوزه درختکاری با رشد مطلوبی مواجه شویم تا بر پایه اقدامات منسجم شاهد تحقق شعار هر ایرانی سه درخت باشیم.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون‌بن‌علی تبریز نیز در این مراسم اظهار کرد: توسعه ۵۰ هکتاری در تفرجگاه عون بن علی آغاز و بهترین گونه های گیاهی براساس شرایط انتخاب و ۶ هزار نهال نیز برای کاشت در منطقه شرق عون بن علی به سمت دره یاران، خریداری شده است.
بابک دانش پناه با اشاره به اینکه در مجموعه عون بن علی ۲۶ هزار اصله درخت کاشت می شود، خاطرنشان کرد: ۶ هزار اصله درخت در انواع گونه های گیاهی توسط خود سازمان و بقیه نیز توسط منابع طبیعی استان تامین خواهد شد و آب این مجموعه با استفاده از مخزن تعبیه شده، تامین می شود.

وی با بیان اینکه امسال سازمان توسعه و عمران عون‌بن‌علی برای توسعه زیرساخت های خود ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه کرده است، یادآور شد: ۱۰۰ میلیارد ریال نیز برای کاشت گونه های گیاهی هزینه شده است.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی، صبح امروز (۱۵ اسفند ۱۴۰۲) به مناسبت روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی سه اصله نهال کاشتند.

رهبر انقلاب سال گذشته در چنین روزی در سخنانی علت کاشت سه نهال را شعار روز درختکاری با عنوان «هر ایرانی سه نهال» عنوان کردند و گفتند: اگر براساس شعار انتخاب شده، هر ایرانی سالانه سه نهال بکارد، برنامه دولت برای کاشت یک میلیارد نهال در طول چهار سال محقق خواهد شد.

۱۵ اسفند در تقویم کشورمان با عنوان روز درختکاری نام گذاری شده است.