به گزارش تایسیز اذربایجان  ابراهیم جعفری با اشاره به اینکه یک میلیارد و ۲۳۶ میلیون تومان از ابتدای سال جاری تاکنون برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال هزینه شده است، افزود: یک هزار و ۵۲۶ کودک دچار سوء تغذیه تحت حمایت این نهاد قرار دارند که با ارائه سبد غذایی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی […]

به گزارش تایسیز اذربایجان  ابراهیم جعفری با اشاره به اینکه یک میلیارد و ۲۳۶ میلیون تومان از ابتدای سال جاری تاکنون برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال هزینه شده است، افزود: یک هزار و ۵۲۶ کودک دچار سوء تغذیه تحت حمایت این نهاد قرار دارند که با ارائه سبد غذایی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی تغذیه مناسب تلاش داریم مشکل آنها را برطرف کنیم. وی با بیان اینکه از مجموع کودکان دچار سوء تغذیه تحت حمایت این نهاد ۴۶۴ نفر در مناطق محروم استان سکونت دارند، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵۰ میلیون تومان از طریق کمک های مردمی و ۹۸۵ میلیون تومان اعتبار دولتی برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال هزینه شده است.

جعفری با دعوت از خیران آذربایجان شرقی برای تهیه و توزیع بسته‌های غذایی بین کودکان دچار سوء تغذیه، ابراز کرد: طرح «همسفره» به منظور کمک به رفع سوء تغذیه کودکان نیازمند اجرا می‌شود تا با یاری خیران، سبد غذایی مورد نیاز تهیه شده و در اختیار آنان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۲۰ نفر از این کودکان بهبود یافته و از چرخه حمایتی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی خارج شد، گفت: سال گذشته با کمک خیران استان ۱۶ هزار و ۳۸۰ سبد غذایی بین کودکان دچار سوء تغذیه توزیع شد.
وی با اعلام اینکه ۳۳۶ کودک مبتلا به سوء تغذیه در نوبت دریافت کمک نقدی و سبد غذایی هستند، افزود: سرانه پرداختی به ازای هر کودک به صورت ماهیانه ۹۲ هزار تومان است که به کارت‌های بانکی آنها واریز می شود تا نسبت به تهیه اقلام پروتئینی از فروشگاه های تعیین شده اقدام کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی اظهار داشت: طرح همسفره با هدف تامین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند زیر پنج سال که سرپرستان آنها توانایی مالی کافی را ندارند، اجرا می شود.
جعفری با اشاره به نحوه مشارکت خیران آذربایجان شرقی در طرح همسفره، تاکید کرد: نیکوکاران می توانند با مراجعه به سایت همسفره امکان انتخاب چند سبد غذایی برای هر کودک به مبلغ ماهانه حداقل ۹۲ هزار تومان را تقبل کنند.