۱۹۶۰۰میلیارد ریال یارانه سوخت در آذربایجان شرقی پرداخت شد
۱۹۶۰۰میلیارد ریال یارانه سوخت در آذربایجان شرقی پرداخت شد

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از ایرنا، ابوالفضل روح الهی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مقدار یارانه به انواع فرآورده های نفتی شامل بنزین، نفت گاز، نفت سفید، نفت کوره و گاز مایع به مصرف کنندگان بخش صنعت، حمل و نقل، کشاورزی و خدمات تخصیص یافته است که امسال مصرف اغلب آنها […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از ایرنا، ابوالفضل روح الهی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مقدار یارانه به انواع فرآورده های نفتی شامل بنزین، نفت گاز، نفت سفید، نفت کوره و گاز مایع به مصرف کنندگان بخش صنعت، حمل و نقل، کشاورزی و خدمات تخصیص یافته است که امسال مصرف اغلب آنها در استان کاهش یافته است.
وی گفت: ۹۷ درصد مصرف نفت کوره، ۱۵ درصد گازمایع و ۱۲ درصد نفت سفید نیمه نخست امسال در استان کاهش یافته است.
روح الهی ادامه داد: توسعه گازرسانی و بهره مندی از نعمت گاز طبیعی در روستاها و تبدیل سوخت نیروگاه ها، صنایع و مصرف کنندگان عمده به گاز طبیعی موجب کاهش مصرف این فرآورده ها در آذربایجان شرقی شده است.
وی همچنین افزود: میزان مصرف بنزین معمولی و سوپر نیز در شش ماهه اول امسال در آذربایجان شرقی بیش از ۶۱۱ میلیون لیتر بوده است.
وی گفت: این مقدار مصرف نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد رشد داشته که افزایش تردد خودروها و سفرهای داخلی از علت های اصلی رشد مصرف بنزین در این مدت است.