معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مرند، چهارشنبه شب به همراه اکبرزاده رئیس اداره حفاظت خاک و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان، رئیس اداره منابع طبیعی کشاورزی استان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند از اجرای بزرگ ترین پروژه رسوب گیر بتنی در این شهرستان بازدید کرد. فرماندار ویژه مرند در این بازدید […]

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مرند، چهارشنبه شب به همراه اکبرزاده رئیس اداره حفاظت خاک و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان، رئیس اداره منابع طبیعی کشاورزی استان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند از اجرای بزرگ ترین پروژه رسوب گیر بتنی در این شهرستان بازدید کرد.

فرماندار ویژه مرند در این بازدید گفت: بعد از سیل سال های اخیر و خرابی های ناشی از سیل و خطرات سیلاب و طغیان آب های سطحی در فصول پرباران، ضرورت ایجاد و ترمیم سیل بندها در مناطق مخطلف دشت مرند اهمیت داشت که با تلاش منابع طبیعی استان و شهرستان اکنون شاهد اتمام کار هستیم.

داود گرشاسبی ادامه داد: این سازه بتنی در استان اولین و در سطح ملی دومین پروژه رسوب گیری است.

نماینده دولت در شهرستان مرند با اشاره به اهمیت سیل ‌بندها در مسیر سیلاب ‌ها ضمن تقدیر از تلاش های منابع طبیعی خاطر نشان کرد: سیل‌ بندها علاوه بر جلوگیری از افزایش فرسایش خاک، کمک به تغذیه سفره‌های زیرزمینی آب، افزایش پوشش گیاهی، کنترل سیل و رسوب، موجبات استفاده از آب‌های سطحی را برای امر کشاورزی و استفاده دام فراهم می‌ کند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه از صندوق توسعه ملی و با عنایت ویژه مقام معظم رهبری و به جهت اهمیت مقوله آبخیزداری و حمایت دولت تدبیر و امید به بخش آبخیزداری این شهرستان اختصاص یافته است.

همچنین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند ابراز داشت: ایجاد طرح‌ های آبخیزداری علاوه بر تقویت سفره‌ های آب زیرزمینی، جلوگیری از هدر رفتن آب و خشک ‌سالی نقش مهمی در حفاظت از خاک و محیط زیست نیز دارد و با توجه به کمبود آب در شهرستان می توان از آن برای تغییر این وضعیت استفاده کرد.