‍ ۲۱ طرح اقتصادی در منطقه آزاد ارس افتتاح و کلنگ زنی شد
‍ ۲۱ طرح اقتصادی در منطقه آزاد ارس افتتاح و کلنگ زنی شد

‍ 🔻۲۱ طرح اقتصادی در منطقه آزاد ارس افتتاح و کلنگ زنی شد 🔸۲۱ طرح تولیدی منطقه آزاد ارس به صورت ویدئوکنفرانس امروز پنجشنبه با دستور معاون اول رئیس‌جمهور به‌طور همزمان با سایر مناطق آزاد کشور افتتاح و کلنگ‌زنی شد. 🔸میزان سرمایه‌گذاری انجام شده برای اجرا و تکمیل ۱۹ طرح افتتاح شده امروز در منطقه […]

‍ 🔻۲۱ طرح اقتصادی در منطقه آزاد ارس افتتاح و کلنگ زنی شد

🔸۲۱ طرح تولیدی منطقه آزاد ارس به صورت ویدئوکنفرانس امروز پنجشنبه با دستور معاون اول رئیس‌جمهور به‌طور همزمان با سایر مناطق آزاد کشور افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

🔸میزان سرمایه‌گذاری انجام شده برای اجرا و تکمیل ۱۹ طرح افتتاح شده امروز در منطقه آزاد ارس ۸ هزار و ۲۴۱ میلیارد ریال با اشتغالزایی مستقیم ۳۰۷ نفر و میزان اشتغالزایی غیرمستقیم ۵۵۰ نفر بود که ۱۰۰ درصد سرمایه‌گذاری آن توسط بخش خصوصی انجام شده است.

🔸سه پروژه اصلی افتتاح شده منطقه آزاد ارس در این برنامه شامل فاز توسعه‌ای شرکت پاک سون نوین ارس در زمینه افزایش تولید دستمال مرطوب و پوشک کامل بزرگسالان و بچه می‌باشد و با هزار و ۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای ۲۵ نفر افتتاح شد.

🔸بهره‌برداری از فاز اول کارخانه پلیمرشیمی منطقه آزاد ارس با اشتغالزایی برای ۲۰ نفر و میزان سرمایه‌گذاری ۱۳۷۶ میلیارد ریالی در حوزه تولید کمپاند و گرانول پلیمری و نانوکامپاند از دیگر برنامه‌های افتتاحیه امروز در منطقه آزاد ارس بود.

🔸امروز همچنین واحد تولیدی گسترش فرآیند اکسین ارس در حوزه تولید گریس پایه کلسیم سدیم، لیتیم، حلال‌های نفتی و هیدروکربن‌های سبک و سنگین با سرمایه‌گذاری ۸۴۱ میلیارد ریالی و اشتغالزایی ۱۲ نفری افتتاح شد.‌

🔸۱۶ طرح سرمایه‌گذاری دیگر در حوزه تولیدی صنعتی و کشاورزی از جمله موتور برقی، پایانه فروش آنلاین، انواع بست، کک نفتی، سورتینگ، تولید انواع صیفی‌جات و محصولات گلخانه‌ای، پوشاک، محصولات آرایشی بهداشتی، انواع لوازم برقی خانگی، خمیر کاغذ، چوب و کفپوش و دیوارپوش و دستگاه سنجش غلظت معلق هوای محیط از دیگر پروژه‌های افتتاحی در این دوره بود.

🔸همچنین همزمان در این مراسم عملیات اجرایی احداث ۲ طرح بزرگ اقتصادی با مجموع سرمایه‌گذاری ۲۹ هزار و ۴۳۵ میلیارد ریال در منطقه آزاد ارس آغاز شد.

🔸این دو پروژه سرمایه‌گذاری شامل احداث مجتمع گلخانه‌ای هیدورپونیک شرکت کشت و صنعت مانارام در حوزه تولید انواع صیفی جات  و نیز ایجاد باغات مدرن کشاورزی(احداث مجتمع کشت و صنعت شرکت گوزل طبیعت ارس) می‌باشد که با بهره‌برداری از این دو مجموعه برای ۸۴۷ نفر بطور مستقیم و یک هزار و ۶۴۹ نفر بطور غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.