۲۱ واحد صنعتی راکد آذربایجان شرقی به چرخه تولید بازگشت
۲۱ واحد صنعتی راکد آذربایجان شرقی به چرخه تولید بازگشت

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۲۱ واحد تولیدی و صنعتی این استان که با مشکلات مختلف مواجه بوده و به حالت رکود و نیمه تعطیل درآمده بودند، به همت این مجموعه به چرخه تولید بازگشت. موسی خلیل اللهی، پیگیری وضعیت واحدهای تولیدی مشکل دار را یکی از اولویت های […]

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۲۱ واحد تولیدی و صنعتی این استان که با مشکلات مختلف مواجه بوده و به حالت رکود و نیمه تعطیل درآمده بودند، به همت این مجموعه به چرخه تولید بازگشت.

موسی خلیل اللهی، پیگیری وضعیت واحدهای تولیدی مشکل دار را یکی از اولویت های اصلی دستگاه قضائی بیان و اضافه کرد: در این راستا با پیگیری ستاد اجرایی سیاست های اقتصاد مقاومتی مستقر در دادگستری استان، ضمن بررسی مشکلات مالی و اداری واحدهای فوق، بازگشت به تولید و خروج از شرایط رکود محقق شد.

وی اظهار داشت: به منظور بهره مندی از سرمایه گذاری های انجام یافته در عرصه های مختلف اقتصادی استان تلاش می شود واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگردند که در این خصوص تعداد ۲۹ فقره بازدید از واحدهای تولیدی مزبور از ابتدای سالجاری تاکنون به عمل آمده است.

خلیل اللهی با بیان اینکه در همین مدت بیش از ۱۶۰ درخواست از سوی شرکت ها و واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی آذربایجان شرقی به دبیرخانه ستاد اجرایی سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان واصل شده است، یادآور شد: در مرحله اول و در راستای حل مشکلات دستورات لازم در دبیرخانه ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان صادر و به دستگاه های مربوطه ارسال شد.

وی حمایت دادگستری کل استان از شرکت های دانش بنیان را یکی دیگر از رویکردهای محوری در جهت توسعه اشتغال نام برد و ادامه داد: اقدامات و پیگیری‌های پارک علم و فناوری و همراهی و حمایت دستگاه های متولی استان به خصوص حمایت های تشکیلات قضایی موجب افزایش و تقویت شرکت های دانش بنیان در آذربایجان شرقی شده است.

خلیل اللهی گفت: هم اکنون آذربایجان ‌شرقی با دارا بودن تعداد ۲۰۸ شرکت دانش‌بنیان پس از استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی و البرز در رتبه پنجم کشوری قرار گرفته است، به طوری که تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان از ۹۲ شرکت در سال ۱۳۹۷ به ۲۰۸ شرکت در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

به گفته وی در حوزه شرکت های دانش بنیان شاهد رشد ۱۲۶ درصدی طی سال جاری نسبت به سه سال گذشته بوده و در این زمینه برای تعداد سه هزار و ۹۲۶ نفر شغل ایجاد شده است.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی افزود: برای نخستین بار در کشور کارگروهی با حضور نمایندگان ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، اداره کل بازرسی استان، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، اداره کل اطلاعات، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و شرکت شهرک های صنعتی به منظور پایش، اهلیت سنجی و تعیین تکلیف قراردادهای واگذاری شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی به صورت هفتگی و مستمر تشکیل می یابد.