۲۲۰ هزار زائر از طرح «آرامش بهاری» در امامزادگان آذربایجان شرقی بهره مند شدند
۲۲۰ هزار زائر از طرح «آرامش بهاری» در امامزادگان آذربایجان شرقی بهره مند شدند

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۲۰ هزار زائر در ایام نوروز امسال از طرح «آرامش بهاری» در امامزادگان و بقاع متبرکه استان بهره مند شدند. حجت الاسلام وحدت مشهوری افزود: آرامش بهاری از طرح ویژه‌های سازمان اوقاف در آغاز هر سال شمسی است که برنامه‌های آن از اواخر […]

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۲۰ هزار زائر در ایام نوروز امسال از طرح «آرامش بهاری» در امامزادگان و بقاع متبرکه استان بهره مند شدند.

حجت الاسلام وحدت مشهوری افزود: آرامش بهاری از طرح ویژه‌های سازمان اوقاف در آغاز هر سال شمسی است که برنامه‌های آن از اواخر اسفند سال گذشته آغاز شد و تا ۱۳ فروردین امسال ادامه یافت.

وی هدف از برگزاری این طرح در امامزادگان و بقاع متبرکه استان را خدمت رسانی فرهنگی و اجتماعی به مسافران و زائران اعلام و اظهار کرد: در این راستا برنامه‌های طرح آرامش بهاری امسال در ۴۲ بقعه متبرکه استان برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به برگزاری جشن لحظه تحویل سال نو در امامزادگان استان، گفت: این جشن همراه با مراسم دعاخوانی و سایر برنامه‌های شاد و مفرح همزمان با لحظه تحویل سال در ۲۰ بقعه متبرکه استان برگزار شد و هفت هزار زائر نیز در این جشن شرکت کردند.

حجت الاسلام مشهوری با اشاره به بهره مندی از ظرفیت مبلغان بومی و اعزامی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه استان، ادامه داد: ۱۰ نفر از مبلغان متخصص اعزامی از قم و ۴۰ نفر از مبلغان بومی در زمینه مشاوره، کارگاه کودک، سخنرانی و پاسخ به شبهات مسافران و زائران ارائه خدمت کردند.

وی یادآور شد: یکی از مباحث مهم طرح آرامش بهاری در ایام تعطیلات نوروزی، اسکان زائران و مسافران بود که در این راستا حدود ۱۰ هزار زائر و مسافر در ۴۰۰ زائرسرا و مهمانسرای امامزادگان استان اسکان یافتند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به برپایی نماز جماعت در امامزادگان استان در ایام تعطیلات نوروزی، گفت: برپایی خیمه‌های معرفت از برنامه‌های اساسی طرح آرامش بهاری است که در این راستا انواع غرفه‌های کار با کودک، مشاوره، نقاشی، چند رسانه‌ای و غیره در پنج امامزاده شاخص استان برپا شد.

حجت الاسلام مشهوری، افزود: با توجه به تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت در سال جاری، طرح ضیافت الهی نیز در امامزادگان استان در حال برگزاری است.

وی اظهار کرد: برنامه‌های جزءخوانی قرآن کریم، تفسیر قرآن کریم، محافل انس با قرآن کریم، جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع)، برگزاری افطاری ساده بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب، سخنرانی‌های اخلاقی و معرفتی و مراسم مناجات خوانی از جمله برنامه‌های طرح ضیافت الهی در فصل تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت است.

هم اکنون هشت هزار و ۷۵۱ موقوفه و بیش از ۲۰ هزار رقبه، پنج هزار و ۳۳۹ مسجد، ۴۶۳ حسینیه، ۸۸ تکیه، فاطمیه، مهدیه و زینبیه و ۵۹۸ آرامستان برای دفن اموات در حوزه وقف استان وجود دارد.