۳۱ درصد از مردم آمریکا در دریافت واکسن کرونا مردد هستند
۳۱ درصد از مردم آمریکا در دریافت واکسن کرونا مردد هستند

۳۱ درصد از مردم آمریکا در دریافت واکسن کرونا مردد هستند تعداد زیادی از مردم کشور‌های توسعه یافته از جمله آمریکا برای دریافت واکسن کرونا مردد هستند و در برخی موارد حتی مخالف دریافت این واکسن هستند. با توجه به تلاش کشورها برای مقابله با کرونا و متقاعد کردن مردم برای دریافت واکسن، یک نظرسنجی […]

31 درصد از مردم آمریکا در دریافت واکسن کرونا مردد هستند

۳۱ درصد از مردم آمریکا در دریافت واکسن کرونا مردد هستند

تعداد زیادی از مردم کشور‌های توسعه یافته از جمله آمریکا برای دریافت واکسن کرونا مردد هستند و در برخی موارد حتی مخالف دریافت این واکسن هستند.

با توجه به تلاش کشورها برای مقابله با کرونا و متقاعد کردن مردم برای دریافت واکسن، یک نظرسنجی جدید از موسسه «مورنینگ کانزالت»Morning Consult نشان می‌دهد که در کشورهای توسعه یافته و پیشرفته افراد بیشتری تمایل به دریافت واکسن کرونا ندارند. این در حالی است که تقریباً همه در هند و چین در حال برنامه ریزی برای تزریق واکسن هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، از میان ۴۰۴۰۸ پاسخ دهنده آمریکایی که بین ۲۵ تا ۳۱ مه نظرسنجی شده‌اند، ۳۱ درصد برای دریافت واکسن کرونا تمایلی ندارند یا مطمئن نیستند. یعنی در این بین ۱۹ درصد تمایلی ندشته و ۱۲ درصد مطمئن نیستند.

این درصدها باعث شده تا آمریکا در بین ۱۵ کشور نظرسنجی شده، در رتبه ششم قرار بگیرد.

در رتبه‌های بالاتر به ترتیب روسیه با ۵۳ درصد بالاترین میزان افراد مردد را داشته و پس از آن به ترتیب استرالیا (۳۷)، کره جنوبی (۳۳ )، ژاپن (۳۳ ) و فرانسه (۳۱ ) قرار دارند.

بر اساس این نظرسنجی که بین هزاران نفر در کشور‌های غیر آمریکایی مورد بررسی قرار گرفته است، کشور‌های دارای کمترین میزان تردید به دریافت واکسن عبارتند از: انگلستان (۱۴ درصد)، هند (۱۲ درصد) و چین (۸ درصد).

سایر کشور‌های آمریکای شمالی نسبت به خود آمریکا نیز تعداد بسیار کمتری از افراد در دریافت واکسن مردد هستند. فقط ۱۹ درصد از کسانی که در مکزیک هستند مردد بوده یا تمایلی به واکسیناسیون ندارند و در کانادا نیز این میزان ۱۷ درصد است.

در کشور‌های اروپایی نتایج نظرسنجی میزان تردید در دریافت واکسن، هم تراز یا کمتر از آمریکا است. علاوه بر فرانسه، ۳۰ درصد از آلمانی‌ها نیز مطمئن نیستند یا تمایلی به دریافت واکسن کرونا ندارند، به علاوه ۲۰ درصد در ایتالیا و ۱۷ درصد در اسپانیا همین نظر را دارند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه در مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ گفت: هر شهروند بزرگسال روسیه این امکان را دارد که کاملاً رایگان واکسینه شود.

او در ادامه با توجه به نرخ بالای تردید مردم برای دریافت واکسن کرونا افزود: من می‌خواهم از شهروندانمان خواهش کنم که از این فرصت برای محافظت از جان خود و عزیزانشان استفاده کنند.

طبق گفته مرکز مشاوره مورنینگ، میزان شک و تردید در بین افراد برای دریافت واکسن در چند هفته گذشته به طور متوسط چند درصد کاهش یافته است و در سراسر جهان این نرخ رو به پایین است. کشور‌هایی که بیشترین کاهش را در میزان بدبینی دارند شامل آلمان با کاهش ۱۰ درصدی در بین افراد مردد، چین (۱۰ درصد)، فرانسه (۹ درصد) و اسپانیا (۸ درصد) است.

بسیاری از کشور‌ها اکنون با دریافت واکسن مشکل دارند و سرعت کم واکسیناسیون و نرخ پایین واکسن دست و پنجه نرم می‌کنند. در حالی که میزان واکسیناسیون در کشور‌هایی مانند آمریکا و انگلیس بیشتر است و طبق اطلاعات جمع آوری شده از سوی نیویورک تایمز، تقریباً ۵۱ درصد در آمریکا و ۵۹ درصد از ساکنان انگلیس حداقل یک دوز این واکسن را دریافت کرده اند.

در کشور‌های بزرگ مانند ژاپن حداقل ۷/۸ درصد از مردم واکسینه شده اند، در هند ۱۳ درصد، مکزیک ۱۸ درصد و استرالیا ۱۶ درصد از جمعیت این کشور‌ها واکسینه شده اند.

در کانادا، که از استراتژی به تأخیر انداختن دوز‌های واکسن خود استفاده می‌کند، ۶۰ درصد از جمعیت در حال حاضر حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده اند، اما تنها ۶.۴ درصد به طور کامل دو دوز را دریافت کرده و واکسینه شده اند.

تردید برای تزریق واکسن ترس مهمی بوده است، زیرا کشور‌هایی مانند فرانسه و ژاپن در طول تاریخ به شدت در برابر واکسن‌ها مقاوم بوده اند.

نظرسنجی Morning Consult نشان داد که شرکت کنندگان در این نظرسنجی به دلیل نگرانی درباره عوارض جانبی و اینکه آزمایشات بالینی خیلی سریع انجام شده است از دریافت واکسن امتناع می‌ورزند.

دلایل دیگری از این افراد شامل عدم اعتماد به شرکت‌های دارویی تولید و توزیع کننده آن‌ها است.

کاخ سفید و مقامات ایالتی با ارائه مشوق‌هایی برای تزریق واکسن کرونا از جمله از قرعه کشی‌های میلیونی تا اسلحه، سعی در مبارزه با تردید مردم برای دریافت واکسن کرونا در آمریکا داشته اند.