۴۵درصد اعتبارات آذربایجان شرقی در بخش حمل و نقل، آبفا و آموزش و پرورش توزیع شد
۴۵درصد اعتبارات آذربایجان شرقی در بخش حمل و نقل، آبفا و آموزش و پرورش توزیع شد

۴۵درصد اعتبارات آذربایجان شرقی در بخش حمل و نقل، آبفا و آموزش و پرورش توزیع شد تایسیز نیوز – معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته ۴۵ درصد از اعتبارات استان در سرفصل های حمل و نقل، آب و فاضلاب و آموزش و پرورش توزیع شد. به گزارش تایسیز نیوز، علی فرجی […]

۴۵درصد اعتبارات آذربایجان شرقی در بخش حمل و نقل، آبفا و آموزش و پرورش توزیع شد

تایسیز نیوز – معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته ۴۵ درصد از اعتبارات استان در سرفصل های حمل و نقل، آب و فاضلاب و آموزش و پرورش توزیع شد.

به گزارش تایسیز نیوز، علی فرجی با اعلام این خبر اظهار کرد: تکمیل و بهره‌برداری از زیرساخت‌ها، اولویت تامین اعتبارات آذربایجان شرقی بود بنابر این توزیع اعتبارات استان در سال ۱۴۰۲ با اولویت تکمیل پروژه‌های زیرساختی و آموزشی صورت گرفت.

وی افزود: این سازمان در تخصیص اعتبارات به بحث آب شرب و تنش آبی نگاه ویژه‌ای داشته است و در سایه همین توجهات، سال گذشته را که یکی از کم آب ترین سالها بود با تزریق به موقع منابع به طرح آبی، مدیریت کردیم.
فرجی گفت: همچنین در توزیع منابع، اولویت با مناطق کم برخوردار بود به طوری که رشد اعتبارات مناطق کم‌برخورداری همچون خداآفرین، چاراویماق و هشترود بالاتر از میانگین استان است.
وی تاکید کرد: اقدامات و پیگیری های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در جهت کاهش عدم برخورداری ها در استان به صورت مستمر تداوم خواهد یافت و عدالت توزیع منابع و اعتبارات، رعایت خواهد شد.

به گزارش تایسیز نیوز، اعتبارات ابلاغی سال ۱۴۰۲ استان نسبت سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰ درصد رشد داشته و سهم اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان از اعتبارات متناظر در کشور حدود ۳.۳۵ درصد است و این اعتبارات در قالب ۲۴۶ طرح و یک هزار و ۲۹ پروژه با دستگاه‌های اجرایی مبادله شده است.

حدود ۲۴.۷ درصد اعتبارات سال ۱۴۰۲ در فصل حمل و نقل جهت احداث، توسعه و آسفالت راه‌های استان توزیع شده و پس از آن فصول آب و فاضلاب (سهم ۱۰ درصد)، آموزش و پرورش عمومی (سهم ۸.۱ درصد)، ورزش و تفریحات (سهم ۷.۳ درصد)، کشاورزی و منابع طبیعی (سهم ۷.۲ درصد)، توسعه و خدمات شهری و روستایی و عشایری (سهم ۶.۵ درصد) و سایر فصول هم در رتبه‌های بعدی قرار دارند.