۴۷۰ مبلغ آذربایجان ‌شرقی به پیاده روی اربعین اعزام شدند
۴۷۰ مبلغ آذربایجان ‌شرقی به پیاده روی اربعین اعزام شدند

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از مهر، معاون تبلیغ و امورفرهنگی حوزه علمیه آذربایجان شرقی، با اشاره به فراخوان ثبت نام روحانیون و مبلغان در پیاده روی اربعین تصریح کرد: ۴۷۰ نفر از مبلغان، طلاب و روحانیون مدارس علمیه آذربایجان‌ شرقی و همچنین مبلغان طرح هجرت استان به همایش عظیم اربعین حسینی اعزام شدند. حجت […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از مهر، معاون تبلیغ و امورفرهنگی حوزه علمیه آذربایجان شرقی، با اشاره به فراخوان ثبت نام روحانیون و مبلغان در پیاده روی اربعین تصریح کرد: ۴۷۰ نفر از مبلغان، طلاب و روحانیون مدارس علمیه آذربایجان‌ شرقی و همچنین مبلغان طرح هجرت استان به همایش عظیم اربعین حسینی اعزام شدند.

حجت الاسلام ذاکر قاسم‌ زاده افزود: مبلغان و روحانیون به صورت ساماندهی شده پس از گذراندن دوره های آموزشی، به کربلا اعزام شدند تا با توجه به نیازهای زائران، خدمات تبلیغی و مشاوره دینی را به زائران امام حسین(ع) ارائه کنند.

وی با تشریح عملکرد مبلغان تاکید کرد: مبلغان اربعین با حضور در موکب های مستقر در مسیرهای پیاده روی به سؤالات شرعی پاسخ داده و ضمن تبلیغ چهره به چهره و روضه‌خوانی، نمازهای جماعت را اقامه می کنند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه آذربایجان شرقی همچنین اذعان داشت: مراسم روز اربعین، مطابق رسم و رسوم بومی هر منطقه و در قالب کاروان‌ پیاده جاماندگان اربعین با حضور مبلغان و عموم مردم در گلزار شهدای هر شهر برگزار می شود.

حجت الاسلام قاسم زاده با تاکید بر اهمیت قرائت زیارت عاشورا در روز اربعین خاطرنشان کرد: مبلغان در ایام اربعین، در درباره آثار و عظمت پیاده روی اربعین و تبیین جایگاه ولایت فقیه سخنرانی می کنند.