۵میلیون هکتارزیر کشت محصولات زراعی دیم
۵میلیون هکتارزیر کشت محصولات زراعی دیم

به گزارش تایسیز نیوز از مراغه، مظفر روستایی پیش از ظهر امروز در اولین همایش ملی طرح مشترک فائو و وزارت جهادکشاورزی در مراغه که با حضور کارشناسان زراعت و ترویج جهادکشاورزی و فائو افزایش بهره‌وری و بالفعل سازی پتانسیل تولید کشاورزی دیم در ایران برگزاری شد، اظهار کرد: سطح زیر کشت محصولات زراعی دیم […]

به گزارش تایسیز نیوز از مراغه، مظفر روستایی پیش از ظهر امروز در اولین همایش ملی طرح مشترک فائو و وزارت جهادکشاورزی در مراغه که با حضور کارشناسان زراعت و ترویج جهادکشاورزی و فائو افزایش بهره‌وری و بالفعل سازی پتانسیل تولید کشاورزی دیم در ایران برگزاری شد، اظهار کرد: سطح زیر کشت محصولات زراعی دیم در کشور بیش از ۵ میلیون هکتار است و از این اراضی در سال بیش از ۶ میلیون تن محصول برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه ۸۶ درصد اراضی دیم کشور به کشت غلات اختصاص دارد، گفت: آنچه موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور معرفی می‌کند ارقام مقام به خشکی، سرما، تنش‌های محیطی و بیماری‌هاست.

به گفته رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور افزود: با کاهش بارندگی‌ها بهره‌گیری از فناوری‌های روز و ارقام جدید تحقیقاتی برای دستیابی به تولید پایدار ضروری است.

وی افزود: با هدف انتقال یافته‌ها و افزایش تولید در دیمزارها پایگاه‌های نوآوری در تمام شهرستان‌های استان آذربایجان‌شرقی ایجاد شده است.