۵۰۰۰ هکتار شبکه آبی در آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ احداث می‌شود
۵۰۰۰ هکتار شبکه آبی در آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ احداث می‌شود

۵۰۰۰ هکتار شبکه آبی در آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ احداث می‌شود مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه‌های این شرکت در سال ۱۴۰۲ از احداث ۵۰۰۰ هکتار شبکه آبی در استان طی سال جاری خبر داد. به گزارش تایسیز نیوز به نقل از آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، «یوسف غفارزاده» در گردهمایی […]

۵۰۰۰ هکتار شبکه آبی در آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ احداث می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه‌های این شرکت در سال ۱۴۰۲ از احداث ۵۰۰۰ هکتار شبکه آبی در استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش تایسیز نیوز به نقل از آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، «یوسف غفارزاده» در گردهمایی مدیران شرکت آب منطقه‌ای استان با تشریح وضعیت آبی استان در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: وضعیت آب استان در سال ۱۴۰۱ با تلاش شبانه روزی همکاران مدیریت شد و به خصوص در بحث تامین آب شرب مشکل خاصی در استان نداشتیم.

وی با اشاره به وضعیت حفاظت و بهره وری از آب‌های استان در سال گذشته، گفت: طی سال ۱۴۰۱ تعداد ۹۰۰ حلقه چاه در استان مسدود شده و بیش از ۴۰۰ مورد نصب کنتور آب داشتیم. این روند در راستای حفاظت و بهره وری آب در استان طی سال ۱۴۰۲ نیز ادامه داشته و توجه ویژه‌ای باید در این حوزه انجام گیرد.

وی، وضعیت اخذ سند رودخانه و تاسیسات آبی استان در سال گذشته را خوب ارزیابی کرد و افزود: امسال نیز باید موضوع سنددار کردن رودخانه‌ها جدی گرفته شود و تمامی مدیران شهرستانی در این خصوص احساس مسئولیت داشته باشند.غفارزاده با اشاره به تاکیدات وزیر نیرو مبنی بر استفاده از آب‌های نامتعارف، اظهار کرد: آب‌های نامتعارف در استان ما در دو گروه پساب و چاه‌های آب شور قرار می‌گیرد که استفاده و بهره گیری از این آب‌ها در دستورکار شرکت آب منطقه‌ای قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری آب مورد نیاز صنایع مهم تبریز ،که شامل بخش قابل توجهی از سهم صنایع از خط آبرسانی تبریز بود، از پساب تامین خواهد شد.

وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۱ به استان، افزود: سفر ریاست جمهوری سفر پرخیر و برکتی بود که در این راستا بیشترین اعتبار تخصیص یافته این سفر نیز به بخش آب انجام گرفت که با تلاش شبانه روزی همکاران در ستاد و شهرستان‌ها و جذب اعتبارات سفر ریاست جمهوری، پروژه‌هایی که چندین سال مغفول مانده بودند، فعال شده و تعدادی از آن‌ها نیز به اتمام رسیده اند.

غفارزاده ادامه داد: پروژه انتقال آب ارس به تبریز که بزرگترین پروژه تاریخ استان در بخش آب است در سال ۱۴۰۱ اجرایی شده و اکنون در مرحله لوله گذاری قرار دارد.وی در خاتمه، فعالیت با انرژی مضاعف، پیگیری برنامه‌ها، رعایت اخلاق اداری و تکریم و احترام ارباب رجوع، تسریع کارها، پیگیری در اجرای پروژه‌ها و تعامل با سایر ادارات را از برنامه‌های شرکت آب منطقه‌ای استان برشمرد که در سال ۱۴۰۲ مورد توجه قرار می‌گیرد.

این گزارش می‌افزاید، در ادامه مراسم معاونان و هیئت مدیره این شرکت هر کدام گزارش مبسوطی را در زمینه فعالیت خود ارائه کرده و موارد لازم را برای بهبود روند های موجود و افزایش بهره وری مورد تاکید قرار دادند.