۵۰ وقف جدید در آذربایجان‌شرقی ثبت شد
۵۰ وقف جدید در آذربایجان‌شرقی ثبت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: در سال جاری ۵۰ وقف جدید در این استان ثبت شده است. به گزارش تایسیزنیوز، «حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی»، افزود: این وقف ها به ارزش بیش از پنج هزار میلیارد ریال در شهرهای استان از جمله تبریز، مراغه، آذرشهر و اسکو و با نیت های مختلف به […]

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: در سال جاری ۵۰ وقف جدید در این استان ثبت شده است.

به گزارش تایسیزنیوز، «حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی»، افزود: این وقف ها به ارزش بیش از پنج هزار میلیارد ریال در شهرهای استان از جمله تبریز، مراغه، آذرشهر و اسکو و با نیت های مختلف به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی، موقوفات در سطح کشور ۲.۵ برابر قبل از انقلاب شده است، اظهار کرد: وقف های جدید در زمینه های مختلف مانند اراضی کشاورزی، آپارتمان و زمین برای ساخت مسجد، محل فرود هلی کوپتر اورژانس هوایی، مراکز بهداشتی و درمانی و انجام فعالیت های فرهنگی و مذهبی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با هفته وقف یک قطعه زمین در شهرک خاوران به مساحت یک هزار مترمربع به ارزش یک هزار میلیارد ریال و ۲ باب خانه به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال در تبریز به نیت ساخت مجموعه فرهنگی و مسجد اهدا شد.

حجت الاسلام حسینی، با اشاره به اینکه در سطح استان و در حوزه های مختلف فرهنگی، قرآنی و کتاب نیاز به وقف جدید وجود دارد، ادامه داد: واقفان می توانند در عرصه های دانش بنیان، پزشکی و دارویی وقف جدید ثبت کنند.

وی یادآور شد: در زمان کنونی بیش از ۹۴ درصد از مجموعه موقوفه های استان در قالب احیا و به روزرسانی، سنددار شده و بقیه نیز در مرحله اخذ سند هستند.

حجت الاسلام حسینی، افزود: هم اکنون چهار هزار موقوفه و ۲۰ هزار رقبه زیرمجموعه موقوفه ها در استان وجود دارد و تمام این موقوفه ها و رقبه ها شناسه ملی اختصاصی دارند.