۵۲۱ نفر در تصادفات آذربایجان‌شرقی جان باختند/ مصدوم شدن ۹۹۶۹ نفر
۵۲۱ نفر در تصادفات آذربایجان‌شرقی جان باختند/ مصدوم شدن ۹۹۶۹ نفر

به گزارش تایسیز اذربایجان  به نقل از فارس، آرتین کمالی اظهار داشت: در نیمه اول امسال فوت‌های ناشی از حوادث رانندگی ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی ۵۲۱ نفر بود که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد ۴۳۸ نفر بوده حدود ۱۹ درصد افزایش داشته است. مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: […]

به گزارش تایسیز اذربایجان  به نقل از فارس، آرتین کمالی اظهار داشت: در نیمه اول امسال فوت‌های ناشی از حوادث رانندگی ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی ۵۲۱ نفر بود که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد ۴۳۸ نفر بوده حدود ۱۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: از مجموع تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت در استان ۴۱۲ نفر مرد و ۱۰۹ نفر زن بودند.

وی افزود: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با ۳۵۸ فوتی در جاده های برون شهری و روستایی، ۸۰ نفر در مسیرهای درون شهری، ۱۳ نفر در جاده های خارج از استان یا نامعلوم گزارش شده است، ضمنا در طی این مدت۵۲ نفر نیزاز این تعداد خارج از حریم جاده (موارد غیرترافیکی) و۱۸ نفر با فاصله بیش از ۳۰ روز از تصادف فوت کرده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان افزود: در شهریور ماه سال جاری تعداد ۱۱۳ نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با سال گذشته در همین مدت که ۹۲ نفر بود حدود ۲۳ درصد افزایش یافته است.

کمالی افزود: در طی شش ماهه اول سالجاری تعداد مصدومین حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی۹ هزار و ۹۶۹ نفر بوده است که از این تعداد ۲ هزار و ۷۳۷ نفر زن و ۷ هزار و ۲۳۲ نفر مرد بودند. این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد مصدومین حوادث ترافیکی ۹ هزار و ۲۱ نفر گزارش شده بود۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین در شهریور سال‌جاری یک هزار و ۸۹۹ نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته حدود ۱۰ درصدافزایش نشان می‌دهد.

این گزارش حاکی است تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در طی سال ۹۶ در استان ۷۹۰ نفر بود که از این تعداد ۱۶۰ نفر زن و ۶۳۰ نفر مرد گزارش شده‌اند.

مصدومان این حوادث نیز درسال گذشته بالغ بر ۱۶ هزار و ۳۶۴ نفر گزارش شده است.