۵ میلیون الکلی در کشور؛ خوزستان، گلستان و کرمان در صدر مصرف
۵ میلیون الکلی در کشور؛ خوزستان، گلستان و کرمان در صدر مصرف

۵ میلیون الکلی در کشور؛ خوزستان، گلستان و کرمان در صدر مصرف 🔹بهمن ماه سال گذشته، تقی‌ رستم‌وندی، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی اعلام کرد نرخ شیوع الکل در کشور بین ۹ تا ۱۰ درصد افراد بالای ۱۵ تا ۶۴ سال است، در نتیجه سالانه بیش از پنج میلیون نفر در کشور […]

۵ میلیون الکلی در کشور؛ خوزستان، گلستان و کرمان در صدر مصرف

🔹بهمن ماه سال گذشته، تقی‌ رستم‌وندی، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی اعلام کرد نرخ شیوع الکل در کشور بین ۹ تا ۱۰ درصد افراد بالای ۱۵ تا ۶۴ سال است، در نتیجه سالانه بیش از پنج میلیون نفر در کشور الکل مصرف می‌کنند.

🔹براساس گزارش دفتر پژوهش ایرنا، خوزستان، گلستان، کرمان و سیستان‌وبلوچستان پرمصرف‌ترین استان‌های کشور و استان تهران دارای شیوع متوسط و استان‌های اردبیل و یزد نیز در گروه کم شیوع‌های مصرف الکل قرار دارند.

🔹گزارش سایت statista، کشورهای چک، لتونی، مولداوی، آلمان، لیتوانی، ایرلند، اسپانیا، بلغارستان، اوگاندا و لوکزامبورگ، ۱۰ کشوری هستند که بیشترین مصرف الکل را در سال ۲۰۱۹ دارند.

🔹تأثیرپذیری از گروه همسالان، ضعف کنترل اجتماعی و پیوندهای اجتماعی و بروز احساس ناکامی در پی شکست اقتصادی، از جمله دلایل مهم افزایش شیوع الکل شمرده شده است.