۶۳۰ میلیون ریال به حساب شهروند مالباخته عودت داده شد
۶۳۰ میلیون ریال به حساب شهروند مالباخته عودت داده شد

۶۳۰ میلیون ریال به حساب شهروند مالباخته عودت داده شد رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از شناسایی و کشف پرونده ای خبر داد که از حساب شهروندی۶۳۰ میلیون ریال برداشت غیرمجاز صورت گرفته بود. پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا:سرهنگ محسن محمودی در تشریح این خبر اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس […]

۶۳۰ میلیون ریال به حساب شهروند مالباخته عودت داده شد

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از شناسایی و کشف پرونده ای خبر داد که از حساب شهروندی۶۳۰ میلیون ریال برداشت غیرمجاز صورت گرفته بود.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا:سرهنگ محسن محمودی در تشریح این خبر اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان و با ارائه شکوائیه خود با بیان اینکه در یکی از شبکه‌های اجتماعی از یک شماره شخصی پیامی برای نصب یک اپلیکیشن دریافت نمودم که پس از کلیک برروی آن پیام مورد بزه واقع شدم.

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص گردید شهروند مالباخته به پیشنهاد و پیام ارسالی مبنی بر نصب اپلیکیشن اعتماد کرده و با کلیک برروی لینک اعلامی و با در درج اطلاعات حساب بانکی خود در بخش خواسته شده بلافاصله از حساب بانکی وی مبلغ ۶۳۰ میلیون ریال برداشت غیرمجاز صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا به محض دریافت شکوائیه رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند که بابررسی های فنی و تخصصی موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی اقدامات لازم پیرامون موضوع صورت گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: خوشبختانه با تلاش و پیگیری های دقیق و همچنین اقدام به موقع و سریع کارشناسان پلیس فتا استان مبلغ برداشتی به حساب فرد قربانی عودت و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال گردید.

سرهنگ محمودی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: به هیچ عنوان از طریق لینک‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی و پیامکی اقدام به  نصب اپلیکیشن‌های جعلی نکنید چرا که اینگونه اقدامات ترفندی در جهت کلاهبرداری می‌باشند.

وی به مجرمان سایبری هشدار داد و گفت: هر شخصی که بخواهد در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از اعتماد شهروندان سوءاستفاده کرده و آنان را مورد بزه قرار دهند پلیس در چهارچوب قانون با این افراد برخورد قاطع خواهد داشت.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد : بر روی پیامک ها و لینک های جعلی ارسال شده تحت هیچ شرایطی کلیک نکرده و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدید مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  WWW.Cyberpolice.ir  و یا تماس با مرکز فوریتهای سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش نمایید.