۶ هزار و ۹۰۰ تن وش پنبه در آذربایجان‌شرقی خریداری شد
۶ هزار و ۹۰۰ تن وش پنبه در آذربایجان‌شرقی خریداری شد

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان‌شرقی گفت: ۶ هزار و ۹۰۰ تن وش پنبه توسط اتحادیه تعاونی روستایی استان از کشاورزان خریداری، و در کارخانجات پنبه پاک‌کنی یکهزار و ۸۰۰ تن محلوج تولید شد. رحیم مهردادی با اشاره به اتمام خرید محصول وش پنبه از پنبه‌کاران استان، اظهار کرد: امسال تولید یکهزار تن محلوج پنبه پیش‌بینی […]

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان‌شرقی گفت: ۶ هزار و ۹۰۰ تن وش پنبه توسط اتحادیه تعاونی روستایی استان از کشاورزان خریداری، و در کارخانجات پنبه پاک‌کنی یکهزار و ۸۰۰ تن محلوج تولید شد.

رحیم مهردادی با اشاره به اتمام خرید محصول وش پنبه از پنبه‌کاران استان، اظهار کرد: امسال تولید یکهزار تن محلوج پنبه پیش‌بینی شده بود که حدود ۸۰۰ تن بیش از حد انتظار به دست آمد.

وی یادآور شد: در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از بخش کشاورزی و با ابلاغیه وزیر جهادکشاورزی، سازمان تعاون روستایی نسبت به خرید وش پنبه توسط کارخانجات به‌ صورت توافقی و با قیمت ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان با ۲۰ درصد تخفیف در افت قیمت اقدام کرده است.

مدیر تعاون روستایی آذربایجان‌شرقی افزود: محلوج کارخانه را نیز دولت با کیل ۲۶ درصد خریداری می‌کند که این روش و قیمت خرید هم به نفع پنبه‌کار و هم به نفع کارخانه‌دار است.

مهردادی بیان کرد: برای خرید توافقی ارقام وش پنبه، این محصول باید به صورت مرغوب، سفید، عاری از آفت‌زدگی و مواد خارجی به مراکز خرید تحویل شود و ۲ گروه در شهرستان خداآفرین خرید این محصول را انجام دادند.

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان‌شرقی افزود: گروه‌های تعیین شده نظارت لازم در امر خرید توسط کاخانجات را از پانزدهم آبان تا پانزدهم دی انجام دادند.

خداآفرین در ۲۱۰ کیلومتری شمال‌شرق تبریز و در حاشیه رودخانه مرزی ارس قرار دارد و قطب تولید پنبه یا «طلای سفید» در آذربایجان‌شرقی است؛ این محصول استراتژیک در حال حاضر بیشتر در بخش «گرمادوز» این شهرستان تولید، و همه ساله از اوایل مهر ماه تا اواخر دی ماه برداشت می‌شود.

سطح زیر کشت پنبه در خداآفرین ۹۰۰ هکتار و متوسط تولید ۴.۳ تن در هکتار است.