۸۳ پروژه کشاورزی در هفته دولت افتتاح خواهد شد
۸۳ پروژه کشاورزی در هفته دولت افتتاح خواهد شد

۸۳ پروژه کشاورزی در هفته دولت افتتاح خواهد شد رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در ابتدای سخنان خود از زحمات خبرنگاران تقدیر و تشکر کرد و افزود زحمات و فعالیت های  شما عزیزان باعث رشد جهاد کشاورزی گردیده است. به گزارش تایسیز نیوز ،فتحی رئیس جهادکشاورزی استان با اشاره به شعار امسال به افزایش […]

۸۳ پروژه کشاورزی در هفته دولت افتتاح خواهد شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در ابتدای سخنان خود از زحمات خبرنگاران تقدیر و تشکر کرد و افزود زحمات و فعالیت های  شما عزیزان باعث رشد جهاد کشاورزی گردیده است.

به گزارش تایسیز نیوز ،فتحی رئیس جهادکشاورزی استان با اشاره به شعار امسال به افزایش رشد تولید در استان اشاره کرد و گفت رشد تولید در استان در وضعیت خوبی قرار دارد. گندم خریداری شده از کشاورزان حدود ۴۰۰ هزار تن می باشد. این در حالی است که شاهد کاهش بارندگی و افزایش دما  هستیم.

کشاورزان استان با طرح جهش تولید در زمین های کشاورزی و با تلاش خود افزایش تولید را رقم زده اند.

رئیس جهاد کشاورزی استان افزود شاهد افزایش ۸۰ درصدی خرید گندم  از کشاورزان هستیم و این میزان خرید قابل توجه است.در زمینه تولید محصولات گلخانه ای استان می تواند ادعای خود کفایی کند .طرح های اجرایی بسیار خوبی در زمینه محصولات گلخانه ای داریم.

فتحی در ادامه از ایجاد یک الگوی کشت برای کشاورزان خبر داد و گفت ما الگوی کشت را یک موضوع فرا اداره ای می دانیم و تنها مربوط به جهاد کشاورزی نیست و کمک سایر ادارات را هم طلب می کنیم.

من معتقدم ۸۵ درصد از طرح الگوی کشت در استان به درستی اجرا شده است.ما باید کشاورزان را به رعایت الگوی کشت مجاب کنیم و آنها با پیروی از این الگوی کشت اقدام به فعالیت کنند.

وی در ادامه صحبتهایش افزود :به دنبال کشت قراردادی بودیم و این طرح را به سرانجام رساندیم تا کشاورزان شاهد مازاد تولید نباشند و تولیدات آنها روی زمین نماند و زحمتهایشان از بین نرود .امسال ۱۸۸ کمباین به فعالیت کشاورزی استان اضافه شد و این موضوع باعث افزایش ضریب بهروری کشاورزی در استان گردید و این اتفاق باعث شد بهروری استان در ضریب کشوری از متوسط کشوری بالاتر قرار بگیرد.

فتحی در مورد فعالیت  استان در حوزه شیلات افزود : در حوزه شیلات سرمایه گذاری خوبی صورت گرفته و تولید محصولات شیلاتی از ۷۵۰۰ تن به ۹۵۰۰ تن رسیده ایم.

وی در ادامه صحبت هایش افزود در حوزه زیرساخت های کشاورزی خوشبختانه با تکمیل و بهره برداری از پروژه های جدید و حمایت ریاست جمهوری از پروژه ها موفق شدیم این پروژه را با اجرایی شدن مصوبات سفر به سرانجام برسانیم.

فتحی در ادامه صحبت هایش افزود:در شهرک های کشاورزی اتفاقات خوبی افتاده و گلخانه های جدیدی افتتاح گردیده است و این گلخانه ها  به سمت تولید حرکت کرده اند و سرمایه گذران استانی این گلخانه ها را تحویل گرفته اند و شاهد عرضه محصولات در روزهای آتی خواهیم بود.

وی در ادامه صحبت هایش گفت:۳شرکت دانش بنیان داشتیم که این تعدادبه ۱۵ شرکت دانش بنیان رسیده است و ۳۵شرکت نیز منتظر دریافت مجوز هستند.

فتحی در مورد افتتاح پروژه های هفته دولت گفت:این هفته ۸۳ پروژه مورد افتتاح قرار خواهد گرفت.برای این پروژه ها نزدیک به ۶ هزار میلیارد تومان هزینه گردیده است .اکثر این پروژه ها توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری گردیده است

خبرنگار:فرزانه حاجی کاظمی