۹۸۷ کلاس خشتی و گلی در کشور وجود دارد / در روایتی دیگر ۱۸۰۰ مدرسه خشتی و گلی در کشور داریم
۹۸۷ کلاس خشتی و گلی در کشور وجود دارد / در روایتی دیگر ۱۸۰۰ مدرسه خشتی و گلی در کشور داریم

به گزارش تایسیز اذربایجان  به نقل از فارس،  مهرالله رخشانی‌مهراظهار کرد: برای مهر سال جدید برنامه‌های خوبی از طرف سازمان نوسازی مدارس وجود دارد و جلسه امروز در تبریز نیز مقدمات اقدامات در مهرماه است. وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته بیش از ۷ هزار کلاس درس پیش‌بینی شده تا تحویل آموزش و پرورش شود که […]

به گزارش تایسیز اذربایجان  به نقل از فارس،  مهرالله رخشانی‌مهراظهار کرد: برای مهر سال جدید برنامه‌های خوبی از طرف سازمان نوسازی مدارس وجود دارد و جلسه امروز در تبریز نیز مقدمات اقدامات در مهرماه است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته بیش از ۷ هزار کلاس درس پیش‌بینی شده تا تحویل آموزش و پرورش شود که این عدد نسبت به کلاس‌های سال گذشته تحویل داده شده حدودا ۴۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه خرید تجهیزات برای مدارس از جمله اولویت‌ها بوده که این تجهیز بسیار مهم است، توضیح داد:

امسال نسبت به سال گذشته خریدهای بیشتری در تجهیز مدارس خواهیم داشت تا معلمان و دانش‌آموزان با خیال راحت در کلاس‌ها حاضر شوند.

وی با تاکید به اینکه موضوع مدارس خشتی و گلی از جمله مباحث مهم برای همه است، گفت: در کل کشور حدود ۹۸۷ کلاس خشتی و گلی وجود دارد که طبق برنامه تا پایان سال تحصیلی پیش‌رو همه آنها تخریب و بارسازی شده و مدارس مناسبی جایگزین آنها خواهیم کرد.

معاون وزیر آموز و پرورش خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل مدارس خشتی در حدود ۳۵۰ میلیارد تومان نیاز است تا آنها به صورت کامل بازسازی شوند که البته این رقم تامین شده و خبر خوشی را می‌توان داد که حدود صددرصد اعتبارات ما به صورت کامل اختصاص یافته است.

وی افزود: در سه ماهه اول سال‌جاری اعتبار به صورت کامل ابلاغ شده است و این اهمیت مدارس و آموزش در کشور را نشان می‌دهد.

رخشانی‌مهر بیان کرد: موارد دیگری در برنامه نوسازی مدارس از جمله ساخت مدارس با معماری سنتی و اسلامی پیش‌بینی شده است تا مدارس به سمت رویکرد نوین ولی با معماری ایرانی- اسلامی حرکت کند.

وی متذکر شد: امیدواریم با ساخت مدارس مجتمع که یکی از اهداف ماست و سازمان ملزم به آن شده است،تعدادی از این مدارس که نیمه تمام مانده، به بهره‌برداری کامل رساند،البته موضوع اصلی جلسه امروز همین مدارس مجتمع و خشتی و حل مشکل آنها است.

رئیس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه در اعلام آمار مدارس خشتی تناقصاتی وجود دارد که ناشی از تعریف مدارس خشتی است، توضیح داد:  منظور از این مدارس یعنی مدارسی که با خشت و گل ساخته شده و هر لحظه امکان دارد روی دانش‌آموزان خراب شود.

وی ادامه داد: در خیلی از نقاط کشور، مدارس خشتی نداریم بلکه مدارس سنگی وجود دارد و از این‌رو در این تعریف با همکاران اختلاف نظر داریم چراکه آنها مدارس سنگی، کپری و کانکسی را هم جزو خشتی می‌دانند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: فاز اول برای رفع مدارس خشتی تعریف شده است که ابتدا مشکل مدارس خشتی و گلی حل شود و سپس به سمت حل مسائل مدارس سنگی و کپری برویم.

وی ادامه داد: این تعریف متفاوت از مدارس خشتی باعث شده تا عده‌ای آن را یک‌هزار و  کلاس اعلام کنند.