۹۹ درصد مطالبه گندم کاران استان آذربایجان شرقی پرداخت شد
۹۹ درصد مطالبه گندم کاران استان آذربایجان شرقی پرداخت شد

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از ایرنا ،  علی جهانگیری روز پنجشنبه در نشست تخصصی گندم استان آذربایجان شرقی با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم استان اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۵۷۸ هزار تن گندم به ارزش بیش از ۷۶۵ میلیارد تومان از گندم کاران خریداری‌ شده است. وی خاطرنشان […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از ایرنا ،  علی جهانگیری روز پنجشنبه در نشست تخصصی گندم استان آذربایجان شرقی با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم استان اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۵۷۸ هزار تن گندم به ارزش بیش از ۷۶۵ میلیارد تومان از گندم کاران خریداری‌ شده است.
وی خاطرنشان کرد: قیمت خرید تضمینی گندم استان در سال زراعی جاری به صورت میانگین هر کیلوگرم ۱۳۲۰ تومان بود.
جهانگیری با اشاره به افزایش کمی خرید گندم نسبت به سال‌های گذشته گفت: امسال با افزایش در حدود ۴ برابری در خرید تضمینی گندم روبرو بودیم و این موضوع تنها در کمیت خلاصه نمی‌شد و گندم تولیدی استان از نظر کیفی نیز بهبود قابل‌توجهی داشت.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود ۱۴۹ هزار تن گندم از گندم کاران استان خریدار شده بود و متأسفانه تنش خشکی، سرمازدگی و خشک‌سالی باعث کاهش کمی و کیفی گندم استان بود.
در سال زراعی جاری ۷۲ هزار هکتار گندم آبی و ۳۶۰ هزار هکتار گندم دیم در استان آذربایجان شرقی کشت و ۸۰۰ هزار تن گندم تولید شد.
۳۰۷۱