📌سیدی که تنها نمی ماند! / سکوت خواص فراموش نخواهد شد
📌سیدی که تنها نمی ماند! / سکوت خواص فراموش نخواهد شد

📌سیدی که تنها نمی ماند! / سکوت خواص فراموش نخواهد شد ✍داود هوشیار هفته قبل بود که پس از شروع جنگ آذربایجان و ارمنستان امام جمعه تبریز با صدور پیام ویدیویی حمایت خود را از مردم و شیعیان آذربایجان اعلام کرد و با دعوت طرفین به پایان این جنگ اعلام کرد بر اساس ۴ مصوبه […]

📌سیدی که تنها نمی ماند! / سکوت خواص فراموش نخواهد شد

✍داود هوشیار

هفته قبل بود که پس از شروع جنگ آذربایجان و ارمنستان امام جمعه تبریز با صدور پیام ویدیویی حمایت خود را از مردم و شیعیان آذربایجان اعلام کرد و با دعوت طرفین به پایان این جنگ اعلام کرد بر اساس ۴ مصوبه شورای امنیت سازمان ملل اراضی اشغالی قره باغ باید به آذربایجان بازگردد.در این رابطه ذکر چند مطلب ضروریست.

۱- پس از تدبیر امام جمعه تبریز ائمه جمعه شمالغرب کشور نیز در راستای منویات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر اینکه قره باغ خاک اسلام است طی بیانیه ای ضمن حمایت از شیعیان آذربایجان اعلام کردند قره باغ خاک اسلام بوده و طبق مصوبات سازمان ملل ارمنستان باید خاک آذربایجان را ترک کند.

۲-مردم تبریز ارومیه و زنجان و اردبیل نیز با ارسال پیام‌های متعددی در فضای مجازی از ائمه جمعه بخاطر بیانات انقلابی تشکر کردند.

۳-بعد از انتشار این بیانیه بود که برخی رسانه های مرکز نشین هم راستا با رسانه های معاند خارج نشین با انتقاد و اهانت به ائمه جمعه بیانیه آنها را محکوم کردند و با درخواست بی شرمانه خواستار توبیخ آنها شدند. این رسانه ها نشان دادند هیچ شناختی از جایگاه سیاسی و معنوی ائمه جمعه ندارند و بدتر از آن هیچ شناختی از محبوبیت امام جمعه تبریز در بین مردم ندارند.

این در حالی است که در بیانیه ائمه جمعه هیچ سخنی غیر از منافع جمهوری اسلامی به میان نیامده بود بلکه با حمایت از مردم آذربایجان خواستار اجرای ۴ مصوبه شورای امنیت سازمان ملل شده و مهمتر از آن از حقوق شیعیان آذربایجان دفاع شده اما رسانه های مرکز نشین بدون توجه به تاریخ و اشغالگری ارمنستان صرفاً با اهداف سیاسی به این بیانیه حمله کرده اند.

۴-نکته حائز اهمیت که تعجب برانگیز نیز می باشد سکوت مقامات ارشد آذربایجان شرقی در قبال توهین و تخریب دکتر آل هاشم امام جمعه محترم تبریز است. در کمال تاسف از مدیران ارشد استان گرفته تا مدیران شهری و نهادهای انقلابی و صداوسیمای استان و دیگر مسئولین که در قبال کوچکترین مساله ای از خود واکنش نشان می دهند تاکنون کوچکترین دفاعی از اقدام انقلابی، اسلامی و انسانی امام جمعه تبریز در حمایت از مسلمانان مظلوم قره باغ و در پی آن توهین به این سید والا مقام از سوی رسانه های معاند داخلی و خارجی نکرده اند که این سکوت برای همیشه در تاریخ ثبت خواهد شد.

۵- مردم تیزبین تبریز قدردان اقدامات ارزشمند امام جمعه خود در چند سال گذشته هستند و ضمن محکوم نمودن موضوع اخیر اجازه توهین و هتاکی به خادم واقعی ملت را نخواهند داد