سلطان خودرو و همسرش به اعدام محکوم شدند: نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی را بیشتر بشناسید + عکس
سلطان خودرو و همسرش به اعدام محکوم شدند: نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی را بیشتر بشناسید + عکس

سلطان خودرو و همسرش به اعدام محکوم شدند: نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی را بیشتر بشناسید + عکس نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی، زوج جوان دهه شصتی متهم ردیف اول و دوم پرونده اختلاس و کلاهبرداری ۳۳۰۰ میلیارد تومانی از شرکت خودروسازی سایپا در سالهای ۹۶ و ۹۷ است.  سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری […]

سلطان خودرو و همسرش به اعدام محکوم شدند:

نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی را بیشتر بشناسید + عکس

نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی، زوج جوان دهه شصتی متهم ردیف اول و دوم پرونده اختلاس و کلاهبرداری ۳۳۰۰ میلیارد تومانی از شرکت خودروسازی سایپا در سالهای ۹۶ و ۹۷ است.
 سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز (سه‌شنبه) خود خبر از صدور حکم اعدام برای سلطان خوردو و همسرش داد.

 

غلامحسین اسماعیلی با اشاره به صدور برخی از احکام پرونده‌ها گفت: «در روزهای اخیر در شعبه دوم ویژه رسیدگی به اخلال در نظام اقتصادی کشور پرونده‌ای منتهی به صدور رای شد؛ این پرونده بیش از ۵۰ متهم داشت، کیفرخواستی برای ۴۳ نفر صادر و به دادگاه ارسال شد که ۳۴ نفر از اخلالگران محکوم شدند. در این پرونده که یک پرونده تلفیقی بین اخلال در نظام ارزی و نظام اقتصادی خودرو است، وحید بهزادی فرزند ابوطالب و همسر وی خانم نجوا لاشیدایی هر دو به جرم مشارکت در اخلال کلان در نظام پولی و ارزی منجر به قاچاق ارز، از طریق ثبت سفارشات صوری، اخلال در نظام توزیعی نیازمندهای عمومی کشور از طریق پیش خرید بیش از ۶۷۰۰ دستگاه خودرو از شرکت سایپا، مشارکت در عملیات پولشویی به میزان ۳۲ هزار میلیارد ریال و موضوعات مربوط به سکه که از منزل متهمه ۲۴ هزار و ۷۰۰ سکه تمام بهار و یکصد کیلو طلا کشف شده بود، محکوم به اعدام شدند و این حکم قابل تجدیدنظر خواهی در دیوان عالی کشور است.»

 

بعد از اعلام این حکم سوال مهمی که فضای رسانه‌ای کشور را در بر گرفت، این پرسش بود که نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی چه کسانی هستند و چگونه توانسته‌اند دست به چنین فساد بزرگی بزنند. سوالی که پاسخ آن را می‌توان با بررسی گذشته این زوج دهه شصتی به دست آورد.

 

نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی زوج کلاهبردار ایران

 

سلطان طلا و خودرو

 

به گزارش تایسیز نیوز به نقل از رکنا، نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی، زوج جوان دهه شصتی قصه ما، متهم ردیف اول و دوم پرونده اختلاس و کلاهبرداری ۳۳۰۰ میلیارد تومانی از شرکت خودروسازی سایپا در سالهای ۹۶ و ۹۷ است. سابقه آشنایی و همکاری این دو جوان که این روزها بخاطر مافیای خودرو بودن و خرید و فروش صوری خودرو و اخلال در نظام ارزی و تولیدی کشور به اعدام محکوم شده اند، به فعالیت های شرکت هرمی پالینور در دهه هشتاد شمسی بر می‌گردد.

شرکتی که مثل گلدکوئست و گلدماین و یونیک فاینانس از هزاران تن از هموطنان به ادعای سرمایه گذاری در بورس و فلزات، کلاهبرداری کرد و شماری از لیدرهای آن از کشور فرار کردند و شماری نیز دستگیر شدند. اما طبق اعلام نماینده دادستان، نجوا لاشیدایی میلیاردها تومان با عضویت و فعالیت در این شبکه در دهه هشتاد شمسی، بدست آورد و به فهرست بانوان میلیاررد زیر ۴۰ سال ایران اضافه شد. حساب بانکی نجوا لاشیدایی در بانک صادرات از سال ۸۶ تا ۸۸ گردش مالی ۱۳ میلیارد تومانی داشته است و تعدادی از اعضای شرکت پالینور با وی همکاری می‌کردند.

بازی عجیب زوج کلاهبردار با خانواده خود

نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی، حتی افراد خانواده خود را نیز وارد بازی‌شان کردند و از خواهر و برادر و مادر نیز استفاده کردند. آن ها از افراد مختلف، با پرداخت پول، وکالت نامه می‌گرفتند تا با حساب بانکی آنها کار کرده و جابجایی پول را در شرکت های خود از طریق این حساب های بانکی اجاره ای انجام دهند که مصداق پولشویی بود.

همکاری نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی با ۲۴ نفر سبب شده تا پرونده تخلفات در شرکت خودروسازی سایپا در سال ۹۶ و ۹۷ که موجب گرانی و کمبود خودرو شد، ۲۶ متهم داشته باشد.

نجوا لاشیدایی و همسرش با کمک مادرانشان که آن ها را عضو علی البدل و بازرس شرکت هایی چون هرمس فارمد و هرمس ویونا کرده بودند، سفارش صوری و غیر واقعی خودرو انجام داده و معامله ارزی در سطح کلان را با تبانی با معاونان ارزی بانک های خصوصی و یکی از مسئولان بانک مرکزی، صورت دادند که موجب کیفرخواستی در حوزه اخلال در نظام ارزی کشور شده است.