ملاحضات زیست‌محیطی پتروشیمی تبریز الگویی برای سایر صنایع باشد
ملاحضات زیست‌محیطی پتروشیمی تبریز الگویی برای سایر صنایع باشد

ملاحضات زیست‌محیطی پتروشیمی تبریز الگویی برای سایر صنایع باشد استاندار آذربایجان شرقی اقدامات زیست محیطی پتروشیمی تبریز را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم ملاحضات زیست محیطی در پتروشیمی تبریز الگویی برای سایر صنایع استان باشد.به گزارش تایسیز نیوز محمدرضا پورمحمدی در مراسم افتتاح اولین سیستم تصفیه خانه کاملا بسته کشور که با حضور […]

ملاحضات زیست‌محیطی پتروشیمی تبریز الگویی برای سایر صنایع باشد


استاندار آذربایجان شرقی اقدامات زیست محیطی پتروشیمی تبریز را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم ملاحضات زیست محیطی در پتروشیمی تبریز الگویی برای سایر صنایع استان باشد.
به گزارش تایسیز نیوز محمدرضا پورمحمدی در مراسم افتتاح اولین سیستم تصفیه خانه کاملا بسته کشور که با حضور عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان برگزار شد، افزود: در دنیای امروز تمام مباحث در ارتباط با توسعه پایدار است توسعه پایدار به معنی این است که چگونه از امکانات خود به نحو احسن استفاده کنیم تا هم خودمان از این امکانات بهره مند شویم و هم نسل آینده را به مخاطره نیاندازیم.
وی ادامه داد: تمام موضوعاتی که در زندگی امروز اتفاق می افتد لازم و ضروری است به طوری که صنعت باید توسعه پیدا می کرد اما به بهانه صنعتی شدن شهرها آلوده شد و مشکلات زیست محیطی به وجود آمد.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: حمل و نقل باید توسعه پیدا می کرد ولی ناوگان حمل و نقل ایمنی و امنیت را از ما گرفت بنابراین هر دو این موارد باید اتفاق می افتاد ولی وقتی صحبت از توسعه پایدار است یعنی چگونه باید این توازن را برقرار کنیم.
پورمحمدی تاکید کرد: اکنون در کشورهای پیشرفته صنایع بسیاری در قلب شهرها مستقر است ولی سیستم های ملاحضات زیست محیطی به اندازه ای خوب است که توانسته اند آلایندگی را به حداقل برسانند.
وی افزود: تبریز در گذشته باغ شهر ایران بود ولی اکنون با کمال تاسف تبریز دومین شهر آلوده کشور است به طوری که تابستان امسال برای ما بسیار سخت بود و مشکل کم آبی داشتیم.
استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: در سال های گذشته همسایگان شما گلامندی های بسیاری داشتند که امیدواریم با این اتفاق خوب این گله مندی ها به حداقل برسد و این شیوه ملاحضات زیست محیطی الگویی برای سایر صنایع استان باشد.
مجتمع پتروشیمی تبریز در جنوب غرب این کلان شهر از جمله بخش های زیرساختی مهم آذربایجان شرقی محسوب می شود که در سال های اخیر با اجرای طرح های متنوع گام های مهمی برای توسعه برداشته است. این شرکت امروز نیز با بهره برداری از پروژه پوشش گذاری واحد تصفیه پساب بیش از گذشته به تمام تعهدات خود در خصوص حفظ محیط زیست و رعایت تمام پروتکل های موجود عمل خواهد کرد.
https://telegram.me/hamshahriazarbayjansharghi