چهار چالش پیش روی منصوریان در بازی با سپاهان
چهار چالش پیش روی منصوریان در بازی با سپاهان

📃چهار چالش پیش روی منصوریان در بازی با سپاهان 🔸سرمربی تراکتور برای دیدار دشوار هفته سوم تیمش مشکلاتی دارد که باید در جهت رفع آن اقدام کند. 🔸تراکتور که در دو هفته ابتدایی لیگ برتر مقابل نساجی و نفت مسجد سلیمان به تساوی رضایت داده باید در هفته سوم محیای نبرد حساس و دشوار با […]

📃چهار چالش پیش روی منصوریان در بازی با سپاهان

🔸سرمربی تراکتور برای دیدار دشوار هفته سوم تیمش مشکلاتی دارد که باید در جهت رفع آن اقدام کند.

🔸تراکتور که در دو هفته ابتدایی لیگ برتر مقابل نساجی و نفت مسجد سلیمان به تساوی رضایت داده باید در هفته سوم محیای نبرد حساس و دشوار با سپاهان شود و قرمزپوشان در شرایطی پا به این مسابقه می‌گذارند که چند مشکل پیش رویشان است و کادرفنی باید به آنها توجه کند.

۱- خط دفاع و غیبت خانزاده

تراکتور فصل گذشته تنها ۲ مدافع میانی تخصصی داشت که خانزاده و سلیمی بودند و هرگاه یکی از این دو نفر شرایط بازی نداشت کادرفنی به ناچار از اکبر ایمانی و یا رضا اسدی در پست غیر تخصصی استفاده می‌کرد. در لیگ بیستم تراکتور سلیمی را از دست داده و هادی محمدی و وفا هخامنش را جذب کرد تا وضعیت این تیم از لحاظ تعداد مهره در فصل جدید بهتر شود. با این حال منصوریان با توجه به اینکه برای بازی با ۳ مدافع میانی برنامه ریزی کرده بود اصرار داشت یک مدافع دیگر جذب تیم شود که این اتفاق رخ نداد و حالا مصدومیت محمدرضا خانزاده ابهام بیشتری در این پست ایجاد کرده است. با توجه به غیبت خانزاده چینش خط دفاعی تراکتور مقابل سپاهان دغدغه منصوریان خواهد بود. در بازی قبل حمید بوحمدان به خط دفاع منتقل شده بود با توجه به غیبت خانزاده سرمربی تراکتور یا باید قید بازی با ۳ دفاع همزمان را بزند یا از نفراتی مثل تیموری و بوحمدان در کنار وفا هخامنش و هادی محمدی در ترکیب اصلی استفاده کند.

۲- زوج اکبر ایمانی در پست هافبک دفاعی

تراکتور با دو هافبک متمایل به عقب و یک هافبک متمایل به جلو در دو بازی قبل حاضر شده که محوریت آن اکبر ایمانی بود. در یک بازی که حاج صفی پیستون چپ و تیموری دفاع وسط بود، سعید مهری کنار ایمانی بازی کرد و در بازی دوم با انتقال تیموری به سمت چپ، مهری از ترکیب خارج و حاج صفی کنار ایمانی بازی می‌کرد. حالا باید دید با توجه به چینش خط دفاع، زوج اکبر ایمانی در تراکتور مقابل سپاهان چه کسی خواهد بود. با توجه به خلاقیت محور بودن خط هافبک سپاهان، از کار انداختن این منطقه از زمین برای تراکتور از نان شب واجب تر است.

۳- خط حمله با محوریت حمزاوی

حضور ثابت اوکاچا حمزاوی در نوک حمله تراکتور تقریباً قطعی است و اگر مشکلی مثل مصدومیت نداشته باشد باید قرار گرفتنش در جمع ۱۱ بازیکن اصلی را محتمل دانست ولی باید دید برنامه تراکتور برای بازیکن کناری او چیست. منصوریان از یک مهاجم نوک و یک مهاجم سایه استفاده می‌کند که این نقش در اختیار اشکان دژاگه و سعید واسعی بوده است.

۴- ناشناس بودن ترکیب حریف

سپاهان در هفته دوم و در دیدار با آلومینیوم با ۵ تغییر در ترکیب اصلی خودش به میدان رفت و محمدرضا مهدیزاده، مرتضی منصوری، محمد کریمی، جلال علیمحمدی و محمدرضا خلعتبری جانشین شایان مصلح، مهدی کیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، رضا دهقانی و عزت پورقاز شدند. این تغییرات زیاد در ترکیب تیم باعث می‌شود تراکتور سردرگم شده و نداند قرار است با چه چینشی از سوی حریف روبرو شود.