علی مبارکی و ستاره ای در آسمان فوتبال پرتغال
علی مبارکی و ستاره ای در آسمان فوتبال پرتغال

علی مبارکی متولد دوم مرداد ۱۳۷۳ در نیشابوراو در سن ۱۳سالگی فوتبال را در ابومسلم فوتبال آغاز کرد، وقتی ۱۴ ساله بود به تیم بابک مشهد پیوست و در ۱۴ سالگی وارد باشگاه نوجوانان عالی حرفه ای شد. همچنین علی مبارکی در باشگاه‌های حرفه‌ای از جمله ملوان بندرانزلی، تراکتور تبریزوسپاهان اصفهان بازی کرده است. الگوی […]

علی مبارکی متولد دوم مرداد ۱۳۷۳ در نیشابوراو در سن ۱۳سالگی فوتبال را در ابومسلم فوتبال آغاز کرد، وقتی ۱۴ ساله بود به تیم بابک مشهد پیوست و در ۱۴ سالگی وارد باشگاه نوجوانان عالی حرفه ای شد.

همچنین علی مبارکی در باشگاه‌های حرفه‌ای از جمله ملوان بندرانزلی، تراکتور تبریزوسپاهان اصفهان بازی کرده است.

الگوی داخلی و خارجی علی مبارکی به گفتۀ خودش آندرانیک تیموریان و تیاگو بوده‌اند.

او می‌گوید مواقع تفریح و استراحت دوست دارم پلی استیشن و بولینگ بازی کنم .

مبارکی در ادامه می گوید غذای مورد علاقه ام قرمه سبزی است. همچنین علی مبارکی درباره شروع فوتبالش می‌گوید: من بخاطر خانوادم و شرایط سختی که در زندگی داشتم تصمیم گرفتم تا می توانم تلاش کنم تا خودم را به جایگاه که دوست دارم برسانم و خوشحالم که هم اکنون به هر آنچه در زندگی تصمیم گرفته بودم رسیده ام.

او در ادامه صحبت هایش افزود : من زیر نظر مربیان حرفه ای زیادی کار کرده ام در ملوان بندر انزلی زیر نظر بیژن شجاعی در تراکتور زیر نظر ساکت الهامی و در سپاهان زیر نظر زلاتان کرانچار کار کرده ام .

علی مبارکی که از پا راست خود به خوبی بهره میبرد ودر پست هافبک دفاعی بازی میکند جزو یکی از بهترین هافبک های دفاعی آسیا ست.

علی مبارکی در ادامه گفتگوی خود می افزاید:من در خانواده ای در سطح متوسط بدنیا آمده ام و شرایط سختی در زندگی خودمان داشتیم. بعد من ۲ برادر دیگر هم دارم و پدرم شغل آزاد داشت و خودم باید کار میکردم تا بتوانم فوتبال بازی کنم به گذشته که فکر میکنم تنها دلیلی که باعث پیشرفتم شده است آموختن سخت کوشی و تلاش بوده که در تمام مراحل زندگی ام به آن متوسل شده ام .

من در شهرستانی بودم که امکانات ضعیفی داشت ولی نا امید نشدم تلاش کردم و با سخت کوشی بسیار به راهم ادامه دادم و هم اکنون بسیار خوشحالم که در چنین سنی در لیگ پرتغال به عنوان یک لژیونر مشغول به بازی هستم.