بازبینی ادواری دودکش و سیستم تهویه را جدی بگیرید/ضرورت نصب درست کلاهک H
بازبینی ادواری دودکش و سیستم تهویه را جدی بگیرید/ضرورت نصب درست کلاهک H

بازبینی ادواری دودکش و سیستم تهویه را جدی بگیرید/ضرورت نصب درست کلاهک H مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: مسمومیت و خفگی با گاز منوکسید کربن بر اثر بی احتیاطی در نصب و استفاده از لوازم گاز سوز، از جمله عوامل مهم وقوع حوادث در فصل سرماست. به گزارش شهریار، […]

بازبینی ادواری دودکش و سیستم تهویه را جدی بگیرید/ضرورت نصب درست کلاهک H

انیمیشن

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: مسمومیت و خفگی با گاز منوکسید کربن بر اثر بی احتیاطی در نصب و استفاده از لوازم گاز سوز، از جمله عوامل مهم وقوع حوادث در فصل سرماست.

به گزارش شهریار، سعید صالح نیا افزود: برخی شهروندان از روی بی احتیاطی یا نا آگاهی، بخاری بدون دودکش را در محیط بسته نصب و متاسفانه بر اثر تنفس منوکسید کربن دچار مسومیت یا خفگی می شوند.

وی ادامه داد: استفاده از لوله های آکاردئونی به دلیل ظرافت تولید و عدم استحکام مناسب،ممکن است از اتصالات دودکش خارج و منجر به پخش گاز منوکسید کربن در محیط و در نهایت مرگ افراد را موجب شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز دیگر حوادث احتمالی در فصل سرما را بسته بودن تمام منافذ اتاق و عدم امکان تهویه مناسب عنوان کرد و افزود:نداشتن تهویه مناسب و عدم تبادل هوایی در محیط نیز می تواند موجب کاهش سطح اکسیژن شود که بهتر است جهت پیشگیری از این حادثه، با باز گذاشتن قسمت کمی از پنجره بر این مشکل فائق آیند.

سعید صالح نیا در خاتمه از شهروندان درخواست کرد: جهت پیشگیری از انتشار گاز منوکسید به داخل محیط، حتما کلاهک H بر بالای دودکش نصب و از اتصال نادرست لوله بخاری،قرار دادن لوله بخاری در سطل آب ، پایین بودن از حصار پشت بام و افزایش طول افقی دودکش خودداری کنند.