آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان‌شرقی
آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان‌شرقی

آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان‌شرقی   رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره بر اینکه در حال حاضر ۶۷۳ نفر در بیمارستان‌‌های استان بستری هستند، گفت: کاهش تعداد بستری‌ها ناشی از غربالگری هد‌ف‌دار و راه‌اندازی ۵ آزمایشگاه کرونا، امکان انجام آزمایش آنتی بادی( تولید کیت توسط علوم پزشکی تبریز) است. به گزارش خبرگزاری فارس از […]

آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان‌شرقی

 


رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره بر اینکه در حال حاضر ۶۷۳ نفر در بیمارستان‌‌های استان بستری هستند، گفت: کاهش تعداد بستری‌ها ناشی از غربالگری هد‌ف‌دار و راه‌اندازی ۵ آزمایشگاه کرونا، امکان انجام آزمایش آنتی بادی( تولید کیت توسط علوم پزشکی تبریز) است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز امشب در گفت‌وگوی زنده در شبکه سهند به تشریح آخرین آمار کرونا در آذربایجان‌شرقی پرداخت و اظهار کرد: آخرین آمار مبتلایان برای روز چهارشنبه هفته گذشته بود که از آن روز به بعد  مجموع کل افزایش مبتلایان در استان به چهار هزار و ۴۱۱ نفر مبتلا به کویید ۱۹ رسیده است.
وی افزود:  ۳۰۰ نفر مبتلا به کرونا از روز  چهارشنبه تا به امروز شناسایی شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه با توجه به کاهش محدودیت‌ها و بازگشت به زندگی عادی،  الحمدالله روند شیوع ویروس کرونا بسیار نگران کننده نیست،  گفت: اطلاعات نشان داده از ۳۱ تا ۶ فروردین نشان داده که شیب افزایش زیادی نداشته است به طوریکه از بین افراد مشکوک فقط  ۳۳ درصد مثبت اعلام شد.
وی ادامه داد: در هفته اخیر با ۲۵ درصد کاهش مبتلایان روبه‌رو شده‌ایم که حاصل مجموع کارهای انجام گرفته اعم از فاصله‌گذاری هوشمند و غربالگری و طرح‌های دیگر بود.
صومی با تاکید بر اینکه در عین حال ۲۵ درصد کیس‌ها کاهش یافته است،  ۱۰ درصد نیز تعداد فوتی‌ها با کاهش روبه‌رو بودند، افزود: البته تعداد بستری‌ها نیز در هفته گذشته، نشانه‌ای است که  یا شناسایی بهتر بوده یا تعداد مبتلایان کاهش یافته است.
وی گفت:  سه هزار و ۴۸۵ نفر از کل مبتلایان به کرونا، ترخیص شده و بهبود یافته‌اند که ۷۹ درصد مبتلایان به کویید ۱۹ را شامل می‌شود. 
صومی یادآور شد: از ابتدای اسفند در حدود هزار و ۲۴ نفر در اثر سندروم تنفسی حاد مراجعه کرده‌اند که ۸۹ درصد بهبود یافته‌اند.
وی با اشاره بر اینکه در حال حاضر ۶۷۳ نفر در بیمارستان‌‌های استان بستری هستند، گفت: کاهش تعداد بستری‌ها ناشی از غربالگری هد‌ف‌دار  و راه‌اندازی ۵ آزمایشگاه کرونا، امکان انجام آزمایش آنتی بادی( تولید کیت توسط علوم پزشکی تبریز) می‌باشد.
صومی با تاکید بر اینکه البته نگران برگزاری  افطاری‌ها در ماه مبارک رمضان و عدم رعایت محدودیت‌ها توسط مردم هستیم، گفت: برای مثال افطاری جزو برنامه‌های دورهم است که امسال نباید میهمانی افطاری برگزار کنیم زیرا بهترین راه این است از هر اجتماع خودداری کنیم. 
وی خاطرنشان کرد: مردم یقین بدانند که اگر یک ماه رمضان را مراعات کنیم ویروس زمین‌گیر خواهد شد و من بعد از یک ماه خبر خوشی خواهم داد که تعداد افرادی که مبتلا به کرونا از تعداد انگشتان دست هم کمتر است.