آغاز اجرای ۱۵ پروژه بخش خصوصی با ۱۰۰۰ میلیارد تومان ارزش سرمایه‌گذاری در تبریز
آغاز اجرای ۱۵ پروژه بخش خصوصی با ۱۰۰۰ میلیارد تومان ارزش سرمایه‌گذاری در تبریز

گزارشی از جلسه شورای شهر آغاز اجرای ۱۵ پروژه بخش خصوصی با ۱۰۰۰ میلیارد تومان ارزش سرمایه‌گذاری در تبریز تایسیز نیوز – شهردار تبریز از آغاز اجرای ۱۵ پروژه سرمایه‌گذاری به ارزش یک همت در تبریز خبر داد و گفت: این هدف‌گذاری همزمان با شروع به کار همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز محقق می‌شود. یعقوب […]

گزارشی از جلسه شورای شهر

آغاز اجرای ۱۵ پروژه بخش خصوصی با ۱۰۰۰ میلیارد تومان ارزش سرمایه‌گذاری در تبریز

تایسیز نیوز – شهردار تبریز از آغاز اجرای ۱۵ پروژه سرمایه‌گذاری به ارزش یک همت در تبریز خبر داد و گفت: این هدف‌گذاری همزمان با شروع به کار همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز محقق می‌شود.

یعقوب هوشیار در جریان برگزاری یکصد و نود و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: ابعاد مختلف رویکرد اجرایی شهرداری تبریز برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری وارد فاز جدیدی شده است.

وی تخصیص عرصه زمین برای پروژه‌ها را مغایر با اصول و قوائد سرمایه‌گذاری خواند و گفت: شهرداری تبریز این رویه غیر منطقی سرمایه‌گذاری را طی سال‌های اخیر منسوخ کرده است.

وی احداث ۴ هتل جدید در تبریز را از پروژه‌های مشمول بسته‌های سرمایه گذاری اعلام کرد و ادامه داد: از ابتدای فعالیت دور جدیدی مدیریت شهری برنامه‌های بلندمدت و کوتاه مدت آغاز پروژه‌های سرمایه گذاری تدوین شده است و در همین راستا زیرساخت‌های لازم برای توسعه همکاری با سرمایه گذاران داخلی و خارجی در قالب همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز فراهم شده است.

شهردار تبریز با بیان اینکه ساز و کار آغاز ۱۵ پروژه در قالب فرمت‌های سرمایه‌گذاری در تبریز مشخص شده‌، افزود: فراخوان اجرای ۱۰۰ پروژه سرمایه گذاری نیز همزمان با شروع بکار همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز منتشر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تشریح کرد: بیش از ۲ هزار میلیارد تومان منابع شهرداری تبریز مربوط به پروژه سرمایه‌گذاری “گل شرق” میدان فهمیده تعیین تکلیف و این منابع مالی به شهرداری تحویل داده شد.

وی همچنین اضافه کرد: فاز اول پروژه خرید دوربین‌های ترافیکی تبریز آغاز شده است و در روزهای آینده تعداد این دوربین‌ها افزایش پیدا می‌کند.

هوشیار در ادامه از عودت پنج هزار میلیارد تومان اموال با تلاش اداره‌کل حقوقی به شهرداری خبر داد و همچنین با اشاره به تحقق فروردین پاک در تبریز، از اعضای شورای اسلامی شهر خواستار تعیین ساز و کار تقنینی و تقویت همکاری‌های لازم با مدیریت پالایشگاه تبریز شد و ادامه داد: امیدواریم امسال نیز همچون سال ‌پیش هوای تبریز در بین کلانشهرها رتبه نخست هوای پاک را کسب کند.

آغاز اجرای ۱۵ پروژه بخش خصوصی با ۱۰۰۰ میلیارد تومان ارزش سرمایه‌گذاری در تبریز

افزایش مبلغ تسهیلات کم بهره برای نوسازی ۲ هزار تاکسی فرسوده در تبریز

اعضای شورای اسلامی شهر تبریز با افزایش تسهیلات کم‌بهره برای ۲۰۰۰ تاکسی فرسوده در راستای طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر موافقت کردند.

اعضای شورای اسلامی شهر تبریز امروز در یکصد و نود و یکمین جلسه این شورا با لایحه شهرداری مبنی بر افزایش تسهیلات کم‌بهره برای ۲ هزار دستگاه تاکسی از ۱۷۰ میلیون تومان به ۲۵۰ میلیون تومان رای مثبت دادند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به طرح این لایحه در کمیسیون فوق اظهار کرد: تبریز با نوسازی حدود ۱۷۰۰ دستگاه تاکسی با اعتبار۱۶۰۰ میلیارد ریال رتبه نخست کشور در نوسازی ناوگان تاکسیرانی را کسب کرده که این اقدام موجب ‌کاهش ترافیک و آلودگی هوا می‌شود.

علیرضا نوای باغبان افزود: مبلغ وام ۱۷۰ میلیون بود که پیشنهاد شهرداری افزایش یه ۲۲۰‌میلیون تومان است ولی پیشنهاد کمیسیون بودجه افزایش وام به ۲۵۰ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: هنگام تعیین وام ۱۷۰ میلیون تومانی قیمت یک دستگاه خودرو سمند سورن ۳۶۰ میلیون تومان بود ولی در حال حاضر این خودرو ۴۸۰ میلیون تومان شده است.

روح الله رشیدی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه پیشنهاد این کمیسیون نیز افزایش مبلغ تسهیلات به ۲۵۰ میلیون تومان است، گفت: تاکید ما ارائه این امتیاز به رانندگان تاکسی فعال است.

رحیم قاصدی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: نزدیک به ۷۰ درصد تاکسی‌های شهر طی سال‌های گذشته فرسوده بود که سال گذشته ۱۷۰۰ دستگاه تاکسی یعنی حدود ۲۰ درصد با ارائه تسهیلات کم بهره نوسازی شدند. امسال نیز ۵۵۰ تاکسی برای نوسازی ثبت نام کردند.

آغاز اجرای ۱۵ پروژه بخش خصوصی با ۱۰۰۰ میلیارد تومان ارزش سرمایه‌گذاری در تبریز

مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران بررسی و رفع شود

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای شهر تبریز، اقدامات شهرداری در حوزه سرمایه گذاری را طی ۲سال گذشته تشریح کرد.

حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر امروز در یکصد و نود و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر، با بیان اینکه واکاوی و بررسی مشکلات در حوزه سرمایه‌گذاری باید در اولویت باشد، گفت: با توجه به ناموفق بودن برخی سرمایه‌گذاری‌ها در تبریز و وجود ۷۰ پروژه راکد سرمایه گذاری در سطح شهر که از سال‌های گذشته باقی مانده است، باید مشکلات پیش روی سرمایه گذاران بررسی و رفع شود تا این قشر در یاری رساندن به توسعه شهر ناامید نشوند.

وی با اشاره به برخی از این مشکلات یادآوری کرد: وجود مشکل در مالکیت، عدم دریافت پروانه ساختمانی، عدم رفع مشکلات کاربری و مجوز کمیسیون ماده پنج، نبود مطالعات کافی و نبود اهلیت سرمایه گذار از جمله این مشکلات محسوب می‌شوند.

وی در ادامه به تشریح رویکرد شهرداری در سالهای اخیر پرداخت و تاکید کرد: با تعییر رویکرد شهرداری در ۲سال اخیر، مسیر برای سرمایه گذاران تسهیل شده و همچنین خرید سهام توسط شهرداری از اقدامات مفید در این زمینه تلقی می‌شود.

عضو شورای شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود، شهرداری را تنها نهادی دانست که در این خصوص طرح مسئله کرده و ادامه داد: از پروژه‌های سرمایه گذاری در تبریز طی ۱۰-۱۵ سال‌گذشته، ۱۸ پروژه به بهره‌برداری رسیده، پنج پروژه بدون نقص در حال اجراست، هفت پروژه به کمیسیون ماده ۳۸ رفته و در ۱۵ پروژه نیز با سرمایه گذار فسخ قرار داد شده است.

وی ‌با اعلام اینکه سرمایه‌گذاری ضرورتی برای تحقق توسعه شهر است، گفت: با اجرای طرح‌های بیشتر در مناطق ۷ و ۱۰ و همچنین اعطای امتیازات ویژه در این مناطق می توان رکود اقتصادی موجود در آنها را رفع‌ کرد.

وی در پایان وضعیت سرمایه‌گذاری در تبریز را نسبت به سال‌های قبل مثبت ارزیابی کرد.

آغاز اجرای ۱۵ پروژه بخش خصوصی با ۱۰۰۰ میلیارد تومان ارزش سرمایه‌گذاری در تبریز

ضرورت طراحی و تدوین برنامه و بودجه ۵ساله شهرداری تبریز

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز بیشترین تحقق بودجه در تاریخ شهرداری در سال گذشته را عملکرد مطلوبی برای شهرداری و شورا دانست و گفت: بر همین اساس نیازمند تشریح و ‌واکاوی برنامه و بودجه شهرداری هستیم.

علیرضا نوای باغبان امروز در یکصد و نود و یکمین جلسه شورا در سخنرانی میان دستور خود ضمن اعلام این مطلب در ادامه به لزوم‌ تدوین برنامه پنج ساله شهرداری تاکید کرد و افزود: شورا و شهرداری نیازمند طراحی برنامه پنج ساله است تا با فقدان برنامه پیش نرویم.

وی با تاکید بر ارائه هر چه سریع‌تر برنامه پنج ساله توسط شهرداری تبریز، افزود: چشم‌انداز ۱۲ ساله برنامه شهرداری تبریز موجود است و باید با برنامه پنج ساله تطبیق داده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت افزایش اتوبوس های شهری در تبریز تشریح کرد: تقریبا ۴۰۰ اتوبوس در تبریز فعالیت می‌کند در حالی که نیازمند ۱۲۰۰ دستگاه هستیم که همین فاصله خرید ۲۰۰ اتوبوس دیگر را ضروری می‌سازد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: تنها کارخانه اتوبوس سازی تبریر ۸۰ دستگاه اتوبوس آماده دارد و براساس قرارداد منعقد شده توسط شهرداری مقرر شده از هر شرکتی که مقدور بود اتوبوس خریداری شود.

وی با اشاره به اینکه تعرفه عوارض محلی معیار شورا و شهرداری است، گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی در خصوص‌ تعرفه عوارض به شهروندان و کارکنان ضرورت دارد تا طبق تعرفه عمل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآوری کرد: بیش از هزار میلیارد تومان سهم بانک شهر متعلق به شهرداری تبریز است که با توجه به اینکه بانک مرکزی سهام بانک شهر را ۲۵ برابر می‌کند، این تغییرات فرصتی برای مدیریت شهری است و نیازمند جلسه با مدیران این بانک هستیم.

به گفته باغبان، بخشی از هزینه‌های جاری شهرداری می‌تواند از محل درآمد سهام این بانک تامین شود و باید این سرمایه‌گذاری را مدیریت کنیم.

آغاز اجرای ۱۵ پروژه بخش خصوصی با ۱۰۰۰ میلیارد تومان ارزش سرمایه‌گذاری در تبریز

اجرای ۵ آیتم عمرانی و مطالعاتی برای تکمیل پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز از اجرای ۵ آیتم عمرانی و مطالعاتی برای تکمیل پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان خبر داد.

سامان احمد زاده ضمن تشریح اقدامات شهرداری تبریز در خصوص دومین دستور جلسه یکصدو نود و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز مبنی بر تکمیل پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان از اجرای ۵ آیتم عمرانی خبر داد.

وی از طرح موضوع نواقص موجود پس از بهره‌برداری فاز اول پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان در سال ۹۶ از یک سو و پیگیری مدیریت شهری در سال‌های اخیر موجب آغاز اقدامات عمرانی برای تکمیل این نواقص شد، در همین راستا از اجرای ۵ آیتم عمرانی و مطالعاتی برای تکمیل پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان خبر داد.

وی با تاکید بر ضرورت تکمیل نمای میدان آذربایجان به عنوان یکی از ورودی‌های شهر تبریز گفت: حجم نمای این میدان ۱۰ هزار مترمربع سیمانکاری نیار دارد که در حال انجام است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز افزود: دیوارنگاره و المان‌های بصری میدان آذربایجان نیز در مرحله اتمام مطالعات است و مقرر شده اجرای آن تسریع شود.

وی ادامه داد: ۶۰ درصد هندریل این میدان نیز طی سال ۱۴۰۲ اجرا شده و ۴۰ درصد آن تا پایان سال‌جاری اجرا می‌شود.

وی در ارتباط با چهارمین آیتم عمرانی پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان اظهار کرد: درزگیری اسفالت میدان سال گذشته انجام شده است و امسال نیز آسفالت‌ریزی اساسی اجرا می‌شود.

به گفته احمد زاده اتصال محور مواصلاتی شهید بابایی به اتوبان پاسداران از طریق میدان آذربایجان توسط سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری تبریز وارد فاز مطالعاتی شده و مطابق با مطالعات اولیه نیازمند احداث ۴ پل ترافیکی در این میدان هستیم.

آغاز اجرای ۱۵ پروژه بخش خصوصی با ۱۰۰۰ میلیارد تومان ارزش سرمایه‌گذاری در تبریز

تجلیل شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر از فیلمساز تبریزی

شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز از کارگردان تبریزی و منتخب چهل و دومین جشنواره فیلم فجر تجلیل به عمل آوردند.

اعضای شورای اسلامی تبریز در یکصد و نود و یکمین جلسه شورا از قربانعلی طاهرفر به جهت دریافت سیمرغ بلورین چهل و دومین جشنواره فیلم فجر برای فیلم «آپاراتچی» تجلیل کردند.

در این جلسه روح الله رشیدی عضو شورای اسلامی شهر تبریز خواستار توجه هر چه بیشتر به تبلیغات اکران فیلم آپاراتچی در فضاسازی‌های شهری شد.

قربانعلی طاهرفر فیلمساز تبریزی نیز در این جلسه اظهار کرد: دعوت از هنرمندان در جلسه شورای اسلامی شهر دستاورد بزرگی است و اهمیت به هنر در صحن شورا را به عنوان نقطه‌ای مثبت می‌توان ارزیابی کرد.

قربانعلی طاهرفر که در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیات داوران فیلم‌اولی را برای فیلم« آپاراتچی» دریافت کرده بود به عنوان چهره سال هنر انقلاب آذربایجان شرقی نیز معرفی شده است.

به گزارش تایسیز نیوز، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، فیلم آپاراتچی با نگارش حسین تراب‌نژاد و احسان لطفیان برداشتی آزاد از کتاب آپاراتچی نوشته روح الله رشیدی است که رویدادهای آن در اوایل دهه ۶۰ شهر تبریز می‌گذرد.

آغاز اجرای ۱۵ پروژه بخش خصوصی با ۱۰۰۰ میلیارد تومان ارزش سرمایه‌گذاری در تبریز