استاندار آذربایجان شرقی: مشکل ناترازی برق نیازمند ایجاد نیروگاه های تجدید پذیر است
استاندار آذربایجان شرقی: مشکل ناترازی برق نیازمند ایجاد نیروگاه های تجدید پذیر است

استاندار آذربایجان شرقی: مشکل ناترازی برق نیازمند ایجاد نیروگاه های تجدید پذیر است تایسیز نیوز- استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای رفع مشکل ناترازی در صنعت برق باید به سمت نیروگاه های تجدیدپذیر برویم، گفت: از ساخت نیروگاه های خورشیدی توسط سرمایه گذاران در استان استقبال می کنیم. به گزارش تایسیز نیوز، مالک رحمتی […]

استاندار آذربایجان شرقی: مشکل ناترازی برق نیازمند ایجاد نیروگاه های تجدید پذیر است

تایسیز نیوز- استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای رفع مشکل ناترازی در صنعت برق باید به سمت نیروگاه های تجدیدپذیر برویم، گفت: از ساخت نیروگاه های خورشیدی توسط سرمایه گذاران در استان استقبال می کنیم.

به گزارش تایسیز نیوز، مالک رحمتی روز شنبه در جمع مدیران واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی که با سرمایه‌گذاری خارجی ایجاد شده‌اند با بیان اینکه آذربایجان شرقی جزو استان های ممتاز برای سرمایه گذاری در کشور است، اظهار کرد: همه مزیت های لازم برای سرمایه گذاری در استان به طور یکجا وجود دارد.

وی ادامه داد: در کنار ظرفیت های انسانی و جغرافیایی، یک نظام اداری وجود دارد که آغوشش را برای سرمایه گذاران باز کرده است و اهتمام جدی در این موضوع دارد که برای حفظ سرمایه گذار ضروری است.

رحمتی با اشاره به اینکه اگر تولید به صادرات منجر نشود خیلی پایدار نخواهد ماند؛ اظهار کرد: شرط پایداری تولید و موفقیت آن در این است که بتواند محصولات خود را صادر کند.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: با کشورهای آذربایجان و ترکیه که همسایگان آذربایجان شرقی هستند می توان سرمایه گذاری های مشترک خوبی انجام داد و در کنار آن ها چین یکی از شرکای خوب تجاری محسوب می شود.

رحمتی یکی از مهم‌ترین مزیت های آذربایجان شرقی را حوزه معدن معرفی کرد و افزود: یکی از اولویت های اصلی در استان توسعه بخش معدن و صنایع معدنی است.

وی افزود: در حوزه معادن طلا، فولاد و مس اقدامات خوبی انجام شده است و ضروری است در کنار همه آنها زنجیره ارزش و صنایع پایین دستی در اولویت قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی با توصیه به مدیران و سرمایه گذاران برای پرهیز از خام فروشی اعلام کرد: از تکمیل زنجیره ارزش واحدهای تولیدی حمایت های لازم را انجام می دهیم.

وی به ظرفیت های گردشگری آذربایجان شرقی نیز اشاره و اظهار کرد: آذربایجان شرقی ظرفیت های بی بدیلی در حوزه گردشگری دارد که کمتر به آن توجه شده و باید در کنار سایر حوزه های سرمایه گذاری مورد توجه قرار گیرد.

رحمتی ادامه داد: در موضوع کشاورزی پیشرفته و دانش پایه نیز فرصت خوبی برای سرمایه گذاری وجود دارد.

استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: برای سرمایه گذاری خارجی در استان هیچ مانعی وجود ندارد و تمام بسترهای لازم برای این موضوع را آماده می کنیم.

مدیران واحدهای تولیدی در این نشست از بخشنامه های خلق الساعه، مشکلات تامین نیروی انسانی کارگری همچنین افزایش تعرفه های برق و گاز انتقاد کردند.

کریم رحیمی مدیرعامل فولاد ناب تبریز در این نشست با اعلام اینکه چهار درصد سهم تولید فولاد کشور متعلق به این شرکت است، افزود: ۱۰ درصد صادرات استان آذربایجان شرقی در حوزه فولاد انجام می شود.

وی از صدور بخشنامه های خلق الساعه و مشکلات موجود در تامین نیروی انسانی کارگری انتقاد کرد.

مدیرعامل فولاد کاوه نیز گفت: ۷۰ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری این شرکت است که ۳۷ میلیون دلار آن محقق شده است.

مجید یاریگر ادامه داد: تولید میلگرد، تیرآهن و نبشی در این شرکت به ۳۰۰ هزار تن در سال می رسد، برنامه ریزی کرده ایم مواد اولیه تولید میلگرد را خودمان تولید کنیم.

مدیرعامل گوزل طبیعت ارس نیز در ادامه این جلسه گفت: ۵۰ هکتار گلخانه داریم که ۳۰ هکتار آن مجهز به باران مصنوعی است که در نوبه خود بی نظیر است.

یوسف ابراهیمی ادامه داد: حدود ۵۰ میلیون دلار در سال صادرات داریم و ۲۲۰ هکتار زمین برای طرح جدید اختصاص داده ایم که فاز اول آن در قالب ۳۵ هکتار و ایجاد اشتغال برای ۷۰۰ نفر تا ۱.۵ ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی برای ساخت نیروگاه خورشیدی نیز اعلام آمادگی کرد و گفت: ساخت نیروگاه ۵۰ مگاواتی خورشیدی توسط این شرکت آغاز شده و برای ساخت نیروگاه با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات نیز آمادگی داریم.


مدیرعامل شرکت آذرفولاد امین سرمایه گذار دیگری بود که گفت: این شرکت با ۲۶ میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی برای ۷۰۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است.
حسین حضرتی از افزایش تعرفه های برق و گاز و همچنین عدم استرداد ارزش افزوده گلایه کرد.